elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

The Impact of Structural Deformations of Wheelset and Rail on Wheel-Rail Contact

Kaiser, Ingo (2010) The Impact of Structural Deformations of Wheelset and Rail on Wheel-Rail Contact. CST2010: The Tenth International Conference on Computational Structures Technology, 14.-17. Sept., 2010, Valencia, Spanien.

[img]
Vorschau
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
4MB

Kurzfassung

The distribution of the stresses in the rolling contact of a railway vehicle can be very sensitive to changes of the relative kinematics. Such changes can be caused by displacements of the wheelset in the track, but also by structural deformations of the wheelsets and the rails. A detailed knowledge of the stress distribution in the wheelrail contact is the basis for an accurate analysis of the wear. Therefore, a simulation model is developed, which describes a passenger coach running on a track. In this model, the structural dynamics of the wheelsets and rails are taken into account, and a detailed model for the rolling contact is used. Using this model, the influence of the structural dynamics of wheelsets and rails on the wheel-rail contact is investigated.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:The Impact of Structural Deformations of Wheelset and Rail on Wheel-Rail Contact
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Kaiser, IngoNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2010
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Schienenfahrzeug, Fahrzeug-Fahrweg-Wechselwirkung, Radsatz, Schiene, Strukturdynamik, Rollkontakt, Kontaktmechanik
Veranstaltungstitel:CST2010: The Tenth International Conference on Computational Structures Technology
Veranstaltungsort:Valencia, Spanien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:14.-17. Sept., 2010
Veranstalter :Civil-Comp Press
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Ingo Kaiser
Hinterlegt am:16 Dez 2010 15:30
Letzte Änderung:12 Dez 2013 21:09

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.