Einträge mit Themengebiet "Institut für Elektrifizierte Luftfahrtantriebe > Architektur des Antriebssystems"
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Anzahl der Einträge auf dieser Ebene: 20.
Aguilera Vassalo, Pedro und Egbers, Christoph und Merbold, Sebastian und Singh, Prabhjot (2024) Efficiency of models for numerical simulation of propeller-driven flow around nacelles of fuel-cell driven engines. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-EL-CB-2024-225. Masterarbeit. Brandenburgische Technische Universität Cottbus. Volltext nicht online. |
Bahrs, Victor Johannes und Franke, Florian und Kazula, Stefan und de Graaf, Stefanie (2024) Analysis of the potential of metal hydride‑based range extenders for electric commuter aircraft. CEAS Aeronautical Journal. Springer. doi: 10.1007/s13272-024-00784-0. ISSN 1869-5582. Volltext nicht online. |
Dias Fernandes, Caio und de Graaf, Stefanie und Link, Antje und Enghardt, Lars (2024) Electrified Aero-Engines – More Electric, Hybrid-Electric and Fully Electrified Architectures. 14th Annual EASN International Conference, 2024-10-08 - 2024-10-11, Thessaloniki, Griechenland. Volltext nicht online. |
Dias Fernandes, Caio und mierniczak, Jakob und de Graaf, Stefanie (2024) Parametric conceptual design and integration of hybrid-electric battery powertrains for medical eVTOL quadcopters. ODAS Symposium 2024, 2024-06-12 - 2024-06-14, Braunschweig, Deutschland. Volltext nicht online. |
Franke, Friedrich und Link, Antje und Kazula, Stefan (2024) EVALUATION OF HEAT TRANSFER TECHNOLOGIES FOR HIGH TEMPERATURE POLYMER ELECTROLYTE MEMBRANE FUEL CELLS AS PRIMARY POWER SOURCE IN A REGIONAL AIRCRAFT. DEUTSCHER LUFT- UND RAUMFAHRTKONGRESS 2024, 2024-09-30 - 2024-10-02, Hamburg, Deutschland. Volltext nicht frei. |
Franz, Rebekka und Enghardt, Lars und de Graaf, Stefanie (2024) Technische und wirtschaftliche Analyse von CO2-Abscheidungssystemen für Festoxidbrennstoffzellen-basierte Luftfahrtantriebe. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-EL-CB-2024-229. Bachelorarbeit. Brandenburgischen Technischen Universität Cottbus-Senftenberg. Volltext nicht online. |
Link, Antje und de Graaf, Stefanie (2024) Projection of Key Powertrain Component Figures of Merit for Overall Assessment of Electric Flight Scenarios. In: 34th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2024. 34th Congress of the International Council of the Aeronautical Societies, 2024-09-09 - 2024-09-13, Florenz, Italien. ISSN 2958-4647. |
Link, Antje und de Graaf, Stefanie (2024) Battery Thermal Management Systems in Aviation: Concept Review and Down Selection. In: 26th Conference of the International Society for Air Breathing Engines. 26th Conference of the International Society for Air Breathing Engines, 2024-09-22 - 2024-09-27, Toulouse, Frankreich. Volltext nicht frei. |
Ludowicy, Jonas und Ratei, Patrick und de Graaf, Stefanie (2025) Comparison of energy sources for an electric powertrain in a tilt-rotor urban air mobility vehicle. Engineering Proceedings. Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). ISSN 2673-4591. (eingereichter Beitrag) Volltext nicht online. |
Maddula, Mohan Sai Chaitanya und Möhlenkamp, Georg und Yang, Yinghui und de Graaf, Stefanie und Kugener, Jeff (2023) Evaluation of DC-DC Converter Topologies for a Safe Electrical Architecture Design. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-EL-CB-2024-226. Masterarbeit. Brandenburgische Technische Universität Cottbus. Volltext nicht online. |
Majchrzyk, M. und Kostowski, W. und Barzantny, M. und Egbers, C und Hamede, M.H. und Merbold, Sebastian (2024) The Ranque Hilsch phenomenon: Experimental visualization of the flow structure. German Association for Laser Anemometry, GALA e.V., 2024-09-03 - 2024-09-05, Karlsruhe, Deutschland. ISBN 978-3-9816764-4-0. Volltext nicht online. |
Merbold, Sebastian (2024) Investigation on thermal management for electrified aero engines using experiments in a modular air duct. 1st European Fluid Dynamics Conference, 2024-09-16 - 2024-09-20, Aachen, Deutschland. Volltext nicht online. |
Merbold, Sebastian und Vallem, Rishindra (2024) Numerical study of multiphase heat transfer through liquid films in a heat exchanger channel. 20th Multiphase Flow Conference, HZDR, 2024-11-11 - 2024-11-15, Dresden, Deutschland. Volltext nicht frei. |
Raaf, Nils und Schulze, Detlef und de Graaf, Stefanie (2024) Antriebsintegration und strukturmechanische Flügelauslegung für einen skalierten Flugdemonstrator zur Untersuchung von verteilten Antrieben. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-EL-CB-2024-224. Bachelorarbeit. Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg. 116 S. Volltext nicht online. |
Schade, Stephen und Ludowicy, Jonas und Ratei, Patrick und Hepperle, Martin und Stürmer, Arne und Rossignol, Karl-Stephane und de Graaf, Stefanie und Geyer, Thomas (2024) Conceptual Design of Electrically-Powered Urban Air Mobility Vehicles for Aeroacoustic Studies. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, 2024-09-30 - 2024-10-02, Hamburg. Volltext nicht online. |
Tarbah, Noah und Oliviero, F. und de Graaf, Stefanie und Dimos, Dimitrios (2024) Developing a Framework for the Design of Hydrogen Fuel Cell Supply Architectures. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-EL-CB-2024-228. Masterarbeit. TU Delft. Volltext nicht online. |
arnau munoz, Rosa und Gowree, Erwin Ricky und de Graaf, Stefanie und Dimos, Dimitrios (2024) Modelling and simulation of hydrogen leakage and buoyant rise inside an aircraft compartment for the identification of ventilation power requirements. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-EL-CB-2024-230. Masterarbeit. Isae Supaero. Volltext nicht online. |
de Graaf, Stefanie (2024) FlyECO - Future enabLing technologies for hYdrogen-powered Electrified aero engine for Clean aviatiOn. 14th Annual EASN International Conference, 2024-10-08 - 2024-10-11, Thessaloniki, Griechenland. Volltext nicht online. |
de Graaf, Stefanie und Dagli, Cagatay (2024) Novel Solid Oxide FC-based Propulsion Systems in Aviation. 14th Annual EASN International Conference, 2024-10-08 - 2024-10-11, Thessaloniki, Griechenland. Volltext nicht online. |
mierniczak, Jakob (2024) Entwicklung einer Entwurfssprache zur Auslegung und Geometriegenerierung des hybridelektrischen Antriebsstrangs eines Notarztzubringer eVTOL-Flugzeugs. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-EL-CB-2024-227. Masterarbeit. Institut für Flugzeugbau Universität Stuttgart. Volltext nicht online. |