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Damage Identification in Composite Panels – Methodologies and Visualisation

Loendersloot, Richard und Büthe, Inka und Moix-Bonet, Maria und Michaelidos, P. und Lampeas, G. (2015) Damage Identification in Composite Panels – Methodologies and Visualisation. In: Smart Intelligent Aircraft Structures (SARISTU). Springer. SARISTU Final Conference, 19.-21. Mai 2015, Moscow, Russia. doi: 10.1007/978-3-319-22413-8_26. ISBN 978-3-319-22413-8.

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Kurzfassung

A methodology for the identification of an impact damage using guided waves on a composite structure is implemented. Both, numerical and experimental results are used and a graphical user interface is developed to visualise the potentially damaged area. The latter allows, on top of detection, an assessment of the location and severity of the damage. The input can be experimentally based or calculated with the help of numerical models. Within this work, two numerical models are presented, based on Stacked-Shell Finite Element approach and on Spectral Element approach in time domain. The graphical interface allows the user to choose the most suitable approach from various damage identification methods using pitch-catch acousto-ultrasonics. The numerical models allow to test a variety of damage locations with variable extents. The quality of the models is shown by a comparison of simulated and experimental data in time domain and respective damage indices. Finally, the visualisation allows to focus on specific areas, enhancing the analysis of multiple damages in a structure. The damage identification tool is a powerful tool in understanding the effects of various damage scenarios on the time response data and together with the numerical model provides a valuable input for model assisted probability of detection (MAPOD).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/97473/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Damage Identification in Composite Panels – Methodologies and Visualisation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Loendersloot, RichardUniversity of TwenteNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Büthe, InkaUniversity of SiegenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Moix-Bonet, Mariamaria.moix-bonet (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1327-0080NICHT SPEZIFIZIERT
Michaelidos, P.NASTECHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lampeas, G.University of PatrasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2015
Erschienen in:Smart Intelligent Aircraft Structures (SARISTU)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-3-319-22413-8_26
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Wölcken, Piet ChristofAIRBUSNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Papadopoulos, MichaelEASNNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
ISBN:978-3-319-22413-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:SHM, Acousto-Ultrasonics, Signal Processing, Damage Detection, GUI
Veranstaltungstitel:SARISTU Final Conference
Veranstaltungsort:Moscow, Russia
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:19.-21. Mai 2015
Veranstalter :SARISTU Project
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Strukturen und Werkstoffe (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Multifunktionswerkstoffe
Hinterlegt von: Moix-Bonet, Maria
Hinterlegt am:14 Mär 2016 08:08
Letzte Änderung:26 Jul 2023 16:26

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