Kaspar, Stephan und Ludwig, Julian und Bünte, Tilman und Hohmann, Sören (2014) Robust Torque Vectoring Control. In: Proceedings of the 19th IFAC World Congress, Seiten 12023-12028. 19th World Congress of the International Federation of Automatic Control, 2014-08-24 - 2014-08-29, Cape Town, South Africa. doi: 10.3182/20140824-6-ZA-1003.02359. ISSN 1474-6670.
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Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.3182/20140824-6-ZA-1003.02359
Kurzfassung
Robust design of an torque vectoring control based on an inverse disturbance observer architecture for a rear wheel driven vehicle with electric single wheel drives is presented within this contribution. To ensure robust control parameters, specifications for eigenvalues (Gamma-stability) and bounds on weighted sensitivity and complementary sensitivity functions in frequency domain (B-stability) are formulated and transfered into parameter space. Simulation results show the e�ectiveness of the chosen controller design and parameter setup.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/92064/ | ||||||||||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||||||
Titel: | Robust Torque Vectoring Control | ||||||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2014 | ||||||||||||||||||||
Erschienen in: | Proceedings of the 19th IFAC World Congress | ||||||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||
In SCOPUS: | Ja | ||||||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||||||
DOI: | 10.3182/20140824-6-ZA-1003.02359 | ||||||||||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 12023-12028 | ||||||||||||||||||||
Name der Reihe: | IFAC Proceedings Volumes (IFAC-PapersOnline) | ||||||||||||||||||||
ISSN: | 1474-6670 | ||||||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||||||
Stichwörter: | Fahrdynamikregelung, Robuste Regelung, Parameterraumverfahren | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | 19th World Congress of the International Federation of Automatic Control | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungsort: | Cape Town, South Africa | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 24 August 2014 | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungsende: | 29 August 2014 | ||||||||||||||||||||
Veranstalter : | International Federation of Automatic Control (IFAC) | ||||||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||||||
HGF - Programm: | Verkehr | ||||||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Bodengebundener Verkehr (alt) | ||||||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Verkehr | ||||||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | V BF - Bodengebundene Fahrzeuge | ||||||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | V - Projekt Fahrzeugintelligenz und Fahrwerk (alt) | ||||||||||||||||||||
Standort: | Oberpfaffenhofen | ||||||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik | ||||||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Bünte, Dr.-Ing. Tilman | ||||||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 18 Nov 2014 12:55 | ||||||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:57 |
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