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Summary of the Fourth AIAA Computational Fluid Dynamics Drag Prediction Workshop

Vassberg, John C. und Tinoco, Edward N. und Mani, Mori und Rider, Ben und Zickuhr, Tom und Levy, David und Brodersen, Olaf und Eisfeld, Bernhard und Crippa, Simone und Wahls, Richard und Morrison, Joseph und Mavriplis, Dimitri und Murayama, Mitsuhiro (2014) Summary of the Fourth AIAA Computational Fluid Dynamics Drag Prediction Workshop. Journal of Aircraft, 51 (4), Seiten 1070-1089. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C032418. ISSN 0021-8669.

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Offizielle URL: http://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/1.C032418

Kurzfassung

Results from the Fourth AIAA Drag Prediction Workshop are summarized. The workshop focused on the prediction of both absolute and differential drag levels for wing–body and wing–body/horizontal-tail configurations of the NASA Common Research Model, which is representative of transonic transport aircraft. Numerical calculations are performed using industry-relevant test cases that include lift-specific flight conditions, trimmed drag polars, downwash variations, drag rises, and Reynolds-number effects. Drag, lift, and pitching moment predictions from numerous Reynolds-averaged Navier–Stokes computational fluid dynamics methods are presented. Solutions are performed on structured, unstructured, and hybrid grid systems. The structured-grid sets include point-matched multiblock meshes and overset grid systems. The unstructured and hybrid grid sets comprise tetrahedral, pyramid, prismatic, and hexahedral elements. Effort is made to provide a high-quality and parametrically consistent family of grids for each grid type about each configuration under study. The wing–body/horizontal families comprise coarse, medium, and fine grids; an optional extrafine grid augments several of the grid families. These mesh sequences are used to determine asymptotic grid-convergence characteristics of the solution sets and to estimate grid-converged absolute drag levels of the wing–body/horizontal configuration using Richardson extrapolation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/90542/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Summary of the Fourth AIAA Computational Fluid Dynamics Drag Prediction Workshop
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Vassberg, John C.BoeingNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Tinoco, Edward N.BoeingNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mani, MoriBoeingNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rider, BenBoeingNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zickuhr, TomCessnaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Levy, DavidCessnaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Brodersen, OlafDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Eisfeld, BernhardDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Crippa, SimoneAirbusNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wahls, RichardNASANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Morrison, JosephNASANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mavriplis, DimitriUniversity of WyomingNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Murayama, MitsuhiroJAXANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juli 2014
Erschienen in:Journal of Aircraft
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:51
DOI:10.2514/1.C032418
Seitenbereich:Seiten 1070-1089
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
Name der Reihe:Journal of Aircraft
ISSN:0021-8669
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CRF Drag Prediction Workshop, Aerodynamics, Common Research Model
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering
Hinterlegt von: Brodersen, Dr.-Ing. Olaf
Hinterlegt am:18 Sep 2014 14:23
Letzte Änderung:08 Mär 2018 18:41

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