elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

High-Speed Feeder Passenger Train − NGT LINK

Krüger, David und Winter, Joachim (2014) High-Speed Feeder Passenger Train − NGT LINK. In: Proceedings of the Second International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, 104, Seite 1. Civil-Comp Press. Railways 2014, 8.-11. Apr. 2014, Ajaccio, Korsika, Frankreich. ISBN 978-1-905088-59-1. ISSN 1759-3433.

[img] Anderes (.ppt, Powerpoint Präsentation, wie vorgetragen) - Nur DLR-intern zugänglich
12MB
[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
1MB
[img] Anderes (.docx, Titelblock zum Paper) - Nur DLR-intern zugänglich
11kB

Offizielle URL: http://www.civil-comp.com/conf/railways2014.htm

Kurzfassung

The German Aerospace Center performs research in the areas of aerospace, energy, security and ground transportation. The DLR's Next Generation Train project (NGT) addresses questions about how trains of the future can reduce travel times and be made safer, more comfortable and environmentally-friendly. One part of this project is NGT Link, a fast regional and intercity train which is designed to incorporate many innovations and future technologies and improve travel times and comfort, all while maintaining compatibility with existing infrastructure. Quick passenger changeovers and powerful distributed traction allow for fast travel while efficiency is guaranteed by very lightweight double-deck car bodies, a low drag coefficient and a vehicle concept that eschews traditional, heavy bogies in favour of single-wheel single-wheelsets with integrated electric motors.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/89155/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:High-Speed Feeder Passenger Train − NGT LINK
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Krüger, Daviddavid.krueger (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Winter, Joachimjoachim.winter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:10 April 2014
Erschienen in:Proceedings of the Second International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:104
Seitenbereich:Seite 1
Verlag:Civil-Comp Press
ISSN:1759-3433
ISBN:978-1-905088-59-1
Status:veröffentlicht
Stichwörter:passenger train, high speed, efficiency, composite, noise, bogie, next generation train, electrical multiple unit
Veranstaltungstitel:Railways 2014
Veranstaltungsort:Ajaccio, Korsika, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:8.-11. Apr. 2014
Veranstalter :Civil-Comp Press
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Projekt Next Generation Train II (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Leichtbau- und Hybridbauweisen
Hinterlegt von: Krüger, David
Hinterlegt am:23 Jul 2014 10:28
Letzte Änderung:23 Jul 2014 10:28

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.