elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Considerations on active control of crosswind stability of railway vehicles

Heckmann, Andreas und Kurzeck, Bernhard und Bünte, Tilman und Loose, Sigfried (2014) Considerations on active control of crosswind stability of railway vehicles. Vehicle System Dynamics, 52 (6), Seiten 759-775. Taylor & Francis. doi: 10.1080/00423114.2014.901539. ISSN 0042-3114.

[img] PDF
894kB

Offizielle URL: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00423114.2014.901539

Kurzfassung

The DLR research project Next Generation Train deals with concepts, methods and technologies for a very high-speed train in double-deck configuration and light-weight design. Due to these three key features, crosswind stability is a particular subject of study. It is shown that conventional approaches here fall short of guaranteeing safety in high-wind occurrences according to the given homologation standards. Therefore, this paper discusses the feasibility of different approaches to ensure crosswind stabilitybymeansofactivecontrol.Fourdifferentconceptsareoverviewed,themostpromisingoneis then chosen und examined in detailed multibody simulations that are based on data from wind tunnel measurements of the Next Generation Train.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/89153/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Considerations on active control of crosswind stability of railway vehicles
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Heckmann, AndreasAndreas.Heckmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3883-8653NICHT SPEZIFIZIERT
Kurzeck, BernhardNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bünte, TilmanTilman.Buente (at) DLR.dehttps://orcid.org/0000-0002-7214-5183NICHT SPEZIFIZIERT
Loose, SigfriedSigfried.Loose (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2014
Erschienen in:Vehicle System Dynamics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:52
DOI:10.1080/00423114.2014.901539
Seitenbereich:Seiten 759-775
Verlag:Taylor & Francis
ISSN:0042-3114
Status:veröffentlicht
Stichwörter:crosswind stability; railway vehicle; multibody simulation; vehicle control
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Göttingen , Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Fluidsysteme
Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Heckmann, Dr.-Ing. Andreas
Hinterlegt am:12 Jun 2014 17:20
Letzte Änderung:06 Nov 2023 14:16

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.