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Peeling of aluminium tubes as an efficent method for energy absorption in vehicle front structures

Beeh, Elmar und Friedrich, Horst E. und Kriescher, Michael und Straßburger, Philipp und Kopp, Gundolf und Zhou, Ping und Kraft, Harald und Hussam, Abu El-Hija (2013) Peeling of aluminium tubes as an efficent method for energy absorption in vehicle front structures. In: Tagungsband: Light Metals Technology 2013, 765. Trans Tec Publications. Light Metals Technology 2013, 2013-07-24 - 2013-07-26, Windsor, UK.

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Offizielle URL: http://www.lmt2013.com/#

Kurzfassung

Current crash structures in cars are still using the buckling of metallic structures to absorb the kinetic energy in case of an impact. The disadvantage of this technology is that changes within the static structural behavior, like e. g. the stiffness or eigenfrequencies, will cause changes in the crash behavior, even if this is not desired. This correlation between static and dynamic behavior causes many development loops to adjust the crash behavior, e. g. through optimizing trigger geometries which lower the initial crash forces.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/83722/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Peeling of aluminium tubes as an efficent method for energy absorption in vehicle front structures
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Beeh, Elmarelmar.beeh (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1857-1330NICHT SPEZIFIZIERT
Friedrich, Horst E.horst.friedrich (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kriescher, Michaelmichael.kriescher (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Straßburger, Philippphilipp.straßburger (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kopp, Gundolfgundolf.kopp (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0001-7813-2981NICHT SPEZIFIZIERT
Zhou, Pingping.zhou (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kraft, Haraldharald.kraft (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hussam, Abu El-Hijahussam.abuel-hija (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:23 Juli 2013
Erschienen in:Tagungsband: Light Metals Technology 2013
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:765
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Wöhlbier, FredNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Trans Tec Publications
Name der Reihe:Material Science Forum
Status:veröffentlicht
Stichwörter:energy absorption, peeling, adjustable crash forces, adaptable crash behavior
Veranstaltungstitel:Light Metals Technology 2013
Veranstaltungsort:Windsor, UK
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:24 Juli 2013
Veranstaltungsende:26 Juli 2013
Veranstalter :BCAST, Brunel University
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Neuartige Fahrzeugstrukturen (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Leichtbau- und Hybridbauweisen
Hinterlegt von: Friedrich, Horst
Hinterlegt am:07 Aug 2013 09:15
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:50

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