Brembeck, Jonathan und Wielgos, Sebastian (2011) A real time capable battery model for electric mobility applications using optimal estimation methods. In: Proceedings of 8th International Modelica Conference. 8th International Modelica Conference, 2011-03-20 - 2011-03-22, Dresden.
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Kurzfassung
In this paper a modeling approach for a Lithium-Ion cell online monitoring and offline benchmarking is proposed. It combines physical modeling in equivalent electric circuit representation with grid tables of cell type characteristic information from laboratory tests. The model is fully parameterized and validated with cells used in the HighVoltage battery pack of DLR research robotic electric vehicle ROboMObil.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/73828/ | ||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper) | ||||||||||||
Titel: | A real time capable battery model for electric mobility applications using optimal estimation methods | ||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2011 | ||||||||||||
Erschienen in: | Proceedings of 8th International Modelica Conference | ||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||
Stichwörter: | BMS (BatterieManagementSystem), SOC (StateOfCharge), EKF (ExtendedKalmanFilter), BEV (BatteryElectricVehicle) | ||||||||||||
Veranstaltungstitel: | 8th International Modelica Conference | ||||||||||||
Veranstaltungsort: | Dresden | ||||||||||||
Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 20 März 2011 | ||||||||||||
Veranstaltungsende: | 22 März 2011 | ||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||
HGF - Programm: | Verkehr | ||||||||||||
HGF - Programmthema: | Bodengebundener Verkehr (alt) | ||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Verkehr | ||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | V BF - Bodengebundene Fahrzeuge | ||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | V - Fahrerassistenz (alt) | ||||||||||||
Standort: | Oberpfaffenhofen | ||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik) | ||||||||||||
Hinterlegt von: | Klauer, Monika | ||||||||||||
Hinterlegt am: | 10 Jan 2012 15:39 | ||||||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:39 |
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