|
|
Refining the modelling of vehicle-track interaction
Kaiser, Ingo
(2011)
Refining the modelling of vehicle-track interaction.
In: Proceedings of the 22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks.
22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks, 2011-08-14 - 2011-08-19, Manchester, Großbritannien.
![[img]](https://elib.dlr.de/style/images/fileicons/application_pdf.png)  Vorschau |
|
PDF
1MB |
KurzfassungA refined model of a railway vehicle running on a straight track is developed. In this model the wheelsets and the rails are modelled as flexible bodies and a detailed model of the wheel-rail contact is used. The simulation results obtained with this model show a distinct impact of the structural deformations on the stress distributions in the contact. This refined model can serve as a base for investigations of rolling noise and wear. | elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/73780/ |
|---|
| Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) |
|---|
| Titel: | Refining the modelling of vehicle-track interaction |
|---|
| Autoren: | | Autoren | Institution oder E-Mail-Adresse | Autoren-ORCID-iD | ORCID Put Code |
|---|
| Kaiser, Ingo | Ingo.Kaiser (at) dlr.de | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT |
|
|---|
| Datum: | 2011 |
|---|
| Erschienen in: | Proceedings of the 22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks |
|---|
| Referierte Publikation: | Ja |
|---|
| Open Access: | Ja |
|---|
| Gold Open Access: | Nein |
|---|
| In SCOPUS: | Nein |
|---|
| In ISI Web of Science: | Nein |
|---|
| Herausgeber: | |
|---|
| Status: | veröffentlicht |
|---|
| Stichwörter: | Railway vehicle, vehicle-track interaction, flexible wheelset, flexible track, non-elliptic wheel-rail contact, running stability, multibody dynamics, computer simulation |
|---|
| Veranstaltungstitel: | 22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks |
|---|
| Veranstaltungsort: | Manchester, Großbritannien |
|---|
| Veranstaltungsart: | internationale Konferenz |
|---|
| Veranstaltungsbeginn: | 14 August 2011 |
|---|
| Veranstaltungsende: | 19 August 2011 |
|---|
|
Veranstalter
: | International Association for Vehicle System Dynamics / Manchester Metropolitan University |
|---|
| HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr |
|---|
| HGF - Programm: | Verkehr |
|---|
| HGF - Programmthema: | Bodengebundener Verkehr (alt) |
|---|
| DLR - Schwerpunkt: | Verkehr |
|---|
| DLR - Forschungsgebiet: | V BF - Bodengebundene Fahrzeuge |
|---|
| DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | V - Next Generation Train (alt) |
|---|
| Standort: |
Oberpfaffenhofen
|
|---|
| Institute & Einrichtungen: | Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik) |
|---|
| Hinterlegt von: |
Kaiser, Ingo
|
|---|
| Hinterlegt am: | 10 Jan 2012 13:15 |
|---|
| Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:39 |
|---|
Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags
|
|