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Refining the modelling of vehicle-track interaction
Kaiser, Ingo
(2011)
Refining the modelling of vehicle-track interaction.
In: Proceedings of the 22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks.
22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks, 2011-08-14 - 2011-08-19, Manchester, Großbritannien.
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KurzfassungA refined model of a railway vehicle running on a straight track is developed. In this model the wheelsets and the rails are modelled as flexible bodies and a detailed model of the wheel-rail contact is used. The simulation results obtained with this model show a distinct impact of the structural deformations on the stress distributions in the contact. This refined model can serve as a base for investigations of rolling noise and wear. elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/73780/ |
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) |
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Titel: | Refining the modelling of vehicle-track interaction |
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Autoren: | Autoren | Institution oder E-Mail-Adresse | Autoren-ORCID-iD | ORCID Put Code |
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Kaiser, Ingo | Ingo.Kaiser (at) dlr.de | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT |
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Datum: | 2011 |
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Erschienen in: | Proceedings of the 22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks |
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Referierte Publikation: | Ja |
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Open Access: | Ja |
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Gold Open Access: | Nein |
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In SCOPUS: | Nein |
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In ISI Web of Science: | Nein |
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Herausgeber: | |
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Status: | veröffentlicht |
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Stichwörter: | Railway vehicle, vehicle-track interaction, flexible wheelset, flexible track, non-elliptic wheel-rail contact, running stability, multibody dynamics, computer simulation |
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Veranstaltungstitel: | 22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks |
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Veranstaltungsort: | Manchester, Großbritannien |
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Veranstaltungsart: | internationale Konferenz |
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Veranstaltungsbeginn: | 14 August 2011 |
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Veranstaltungsende: | 19 August 2011 |
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Veranstalter
: | International Association for Vehicle System Dynamics / Manchester Metropolitan University |
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HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr |
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HGF - Programm: | Verkehr |
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HGF - Programmthema: | Bodengebundener Verkehr (alt) |
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DLR - Schwerpunkt: | Verkehr |
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DLR - Forschungsgebiet: | V BF - Bodengebundene Fahrzeuge |
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DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | V - Next Generation Train (alt) |
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Standort: |
Oberpfaffenhofen
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Institute & Einrichtungen: | Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik) |
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Hinterlegt von: |
Kaiser, Ingo
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Hinterlegt am: | 10 Jan 2012 13:15 |
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Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:39 |
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