elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Report on trajectory analysis and optimization of the nominal flight trajectory and sensitivities

van Foreest, Arnold (2011) Report on trajectory analysis and optimization of the nominal flight trajectory and sensitivities. Projektbericht. SART-TN 006/2011. DLR. 25 S. (nicht veröffentlicht)

[img] PDF
1MB

Kurzfassung

This deliverable presents work done on the optimization of the nominal flight of the SpaceLiner (a flight from Sydney to Western Europe). Optimality is measured with respect to the total take-off mass of the SpaceLiner. The main parameter is therefore propellant mass. A trajectory resulting in lowest propellant requirement (low delta V) is considered the most optimal.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/70526/
Dokumentart:Berichtsreihe (Projektbericht)
Titel:Report on trajectory analysis and optimization of the nominal flight trajectory and sensitivities
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
van Foreest, ArnoldNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juli 2011
Open Access:Ja
Seitenanzahl:25
Status:nicht veröffentlicht
Stichwörter:FAST20XX, SpaceLiner, trajectory
Institution:DLR
Abteilung:SART (RY-RT)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - EU Projekte Raumtransport (alt)
Standort: Bremen
Institute & Einrichtungen:Institut für Raumfahrtsysteme > Systemanalyse Raumtransport
Hinterlegt von: Foreest, Arnold
Hinterlegt am:22 Aug 2011 07:48
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:32

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.