elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Performance of CAM based Safety Applications using ITS-G5A MAC in High Dense Scenarios

Kloiber, Bernhard und Strang, Thomas und Roeckl, Matthias und de Ponte Müller, Fabian (2011) Performance of CAM based Safety Applications using ITS-G5A MAC in High Dense Scenarios. In: Proceedings of the 2011 IEEE Intelligent Vehicles Symposium, 2011 I (CFP11I), Seiten 654-660. Omnipress. 2011 IEEE Intelligent Vehicles Symposium, 2011-06-05 - 2011-06-09, Baden-Baden, Deutschland. doi: 10.1109/ivs.2011.5940461. ISBN 978-1-4577-0889-3.

[img]
Vorschau
PDF
1MB

Kurzfassung

ETSI ITS-G5 is the current vehicle-to-vehicle communication technology in Europe, which will be standardized by ETSI TC ITS. It is based on IEEE 802.11p and therefore uses a CSMA/CA scheme for Media Access Control (MAC). In this paper we analyze the performance of CAM based safety applications using the ETSI ITS-G5 MAC technology in a challenging scenario with respect to MAC issues: A suitable freeway segment with 6 lanes in each direction. The freeway scenario is thoroughly modeled and implemented in the well known ns-3 simulation environment. Based on this model, the paper shows the performance of CAM based safety applications under MAC challenging conditions. Therefore we provide a set of simulation results resting upon a particular performance metric which incorporates the key requirements of safety applications. Finally we analyze two concrete example scenarios to make a point how reliable CAM based safety applications are in high dense traffic scenarios.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/69399/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Poster)
Titel:Performance of CAM based Safety Applications using ITS-G5A MAC in High Dense Scenarios
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kloiber, Bernhardbernhard.kloiber (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Strang, Thomasthomas.strang (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0000-1313-4751171029720
Roeckl, Matthiasmatthias.roeckl (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
de Ponte Müller, Fabianfabian.pontemueller (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2215-2174NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2011
Erschienen in:Proceedings of the 2011 IEEE Intelligent Vehicles Symposium
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:2011 I
DOI:10.1109/ivs.2011.5940461
Seitenbereich:Seiten 654-660
Verlag:Omnipress
Name der Reihe:IEEE Intelligent Transportation Systems Society
ISBN:978-1-4577-0889-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:ITS-G5, MAC, VANET, Performance, CAM, Safety
Veranstaltungstitel:2011 IEEE Intelligent Vehicles Symposium
Veranstaltungsort:Baden-Baden, Deutschland
Veranstaltungsbeginn:5 Juni 2011
Veranstaltungsende:9 Juni 2011
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrerassistenz (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Nachrichtensysteme
Hinterlegt von: Kloiber, Bernhard
Hinterlegt am:13 Jul 2011 10:54
Letzte Änderung:05 Nov 2024 15:25

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.