elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Comparison of a Local Correlation-Based Transition Transport Model with an eN-Method for Transition Prediction

Seyfert, Cornelia und Krumbein, Andreas (2013) Comparison of a Local Correlation-Based Transition Transport Model with an eN-Method for Transition Prediction. In: New Results in Numerical Experimental Fluid Mechanics VIII Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 121. Springer Verlag, Heidelberg New York Dordrecht London. Seiten 541-548. doi: 10.1007/978-3-642-35680-3_64. ISBN 978-3-642-35679-7. ISSN 1612-2909.

[img] PDF
134kB

Offizielle URL: http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-35680-3_64

Kurzfassung

The γ -Re θt model, a parallelizable, correlation-based, transition transport model was implemented into the DLR TAU code. Its capability to predict transition has been investigated at one-element airfoils, such as Somers NLF(1)-0416 airfoil and a transonic airfoil of Messerschmidt-Bölkow-Blohm. The influence of relevant input parameters is discussed in terms of predicted transition locations and skin friction coefficient distributions. The standard transition prediction approach in the DLR TAU code is based on the eN-method, a non-local, streamline based approach. Coupling TAU with a boundary layer and stability analysis code enables transition prediction within the RANS solver. The results of both transition prediction methods are compared to each other and the advantages and short-comings of either model are pointed out.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/66937/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Zusätzliche Informationen:Online ISBN: 978-3-642-35680-3 Namensänderung: Frau Seyfert heißt jetzt Cornelia Grabe
Titel:Comparison of a Local Correlation-Based Transition Transport Model with an eN-Method for Transition Prediction
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Seyfert, Corneliacornelia.grabe (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krumbein, Andreasandreas.krumbein (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2013
Erschienen in:New Results in Numerical Experimental Fluid Mechanics VIII
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:121
DOI:10.1007/978-3-642-35680-3_64
Seitenbereich:Seiten 541-548
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus Deutschland, Bremen, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kreplin, Hans-PeterDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nitsche, WolfgangTU Berlin, Berlin, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Peltzer, InkenBeechcraft Berlin aviation GmbH, Schönefeld, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Verlag, Heidelberg New York Dordrecht London
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-642-35679-7
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CFD, TAU, Transition transport model, Turbulence intensity, Transition mechanism
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation & Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering
Hinterlegt von: Grabe, Dr. Cornelia
Hinterlegt am:20 Dez 2010 15:09
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:29

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.