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Evaluation of the BLWF Code - A Tool for the Aerodynamic Analysis of Transonic Transport Aircraft COnfigurations

Zhang, Ke-shi und Hepperle, Martin (2010) Evaluation of the BLWF Code - A Tool for the Aerodynamic Analysis of Transonic Transport Aircraft COnfigurations. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2010/3. Institut für AeroDynamik und Strömungstechnik. 25 S.

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Kurzfassung

The BLWF code [1] was developed by researchers at the Central Aerohydrodynamic Institute (TsAGI). The BLWF code has been developed for preliminary aerodynamic analysis of transonic transport aircraft configurations. It can be used for rapid computations of viscous transonic flow over wing/body/nacelle/ tail configurations. Numerical simulations of the flow past the DLR-F6 wing-body configuration have been performed to evaluate the accuracy and efficiency of this code, when used for preliminary aerodynamic analysis of transonic transport configurations. A brief description of computational methods is given in Section 1. The numerical results and discussion are given in Section 2. The computational results for a prescribed Mach number (Ma=0.75) and prescribed design lift coefficient (CL=0.5) are compared with the available experimental data. The effect of Mach number on the aerodynamic performance is investigated by computations at Mach numbers from 0.2 to 0.9, with fixed Reynolds number and varying angles of attack. According to the evalution results, the BLWF code is well suited for the preliminary aerodynamic analysis of transonic transport aircraft configurations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/65162/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Titel:Evaluation of the BLWF Code - A Tool for the Aerodynamic Analysis of Transonic Transport Aircraft COnfigurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Zhang, Ke-shiNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hepperle, MartinMartin.Hepperle (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1 Juli 2010
Open Access:Ja
Seitenanzahl:25
ISSN:1614-7790
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aerodynamik F6 Modell full potential solver Potentialverfahren Flugzeugvorentwurf
Institution:Institut für AeroDynamik und Strömungstechnik
Abteilung:Konfigurativer Entwurf
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Konfigurativer Entwurf
Hinterlegt von: Hepperle, Dr.-Ing. Martin
Hinterlegt am:16 Sep 2010 13:13
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:28

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