elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Fuel cells for automotive powertrains—A techno-economic assessment

Mock, Peter und Schmid, Stephan A. (2009) Fuel cells for automotive powertrains—A techno-economic assessment. Journal of Power Sources (190 (1)), Seiten 133-140. Elsevier. doi: 10.1016/j.jpowsour.2008.10.123. ISSN 0378-7753.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.1016/j.jpowsour.2008.10.123

Kurzfassung

With the objective of identifying the hurdles currently preventing a widespread application of fuel cell technology in passenger cars an assessment of technical and economic parameters is carried out. Patent and publication analysis is used to assess current status of fuel cell technology regarding its position on technology life cycle. S-curve methodology leads to the conclusion that further scientific activity is to be expected but for today’s low-temperature PEM fuel cell technology might level by 2015. Technical analysis identifies power density and platinum loading as parameters for which further improvements are necessary in order to satisfy future customer needs. A detailed cost evaluation suggests that in future for high production volumes (approx. 1 million vehicles cumulative) significantly lower costs for fuel cell stacks (12–40$kW−1) and systems (35–83$kW−1) will be viable. Reducing costs to such a level will have to be the main focus for upcoming research activities in order to make fuel cell driven road vehicles a competitive alternative.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/58008/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Fuel cells for automotive powertrains—A techno-economic assessment
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Mock, PeterNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schmid, Stephan A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2009
Erschienen in:Journal of Power Sources
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1016/j.jpowsour.2008.10.123
Seitenbereich:Seiten 133-140
Verlag:Elsevier
ISSN:0378-7753
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Fuel cell vehicle; Learning curve; Patent analysis; Publication analysis; S-curve; Bottom-up cost analysis
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - VECTOR21 (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Technikbewertung
Hinterlegt von: Mock, Peter
Hinterlegt am:20 Apr 2009
Letzte Änderung:10 Jan 2019 15:48

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.