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Stability Studies of Critical DC Power System Component for More Electric Aircraft using μ Sensitivity

Kuhn, Martin und Ji, Yang und Schröder, Dierk (2007) Stability Studies of Critical DC Power System Component for More Electric Aircraft using μ Sensitivity. In: 15 Mediterranean Conference on Control and Automation. MED 2007, 2007-06-27 - 2007-06-29, Athen (Greece).

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661kB

Kurzfassung

In this paper an approach for stability analysis of power systems for "More Electric Aircraft" (MEA) using μ sensitivity is proposed. The application of the proposed appraoch is illustrated via a regulated buck converter as a typcial critical component in a power system. Due to the negative resistance at low frequencies the regulated buck converter could be unstable in combination with the input filter. A typcial regulated buck converter is first modelled in the simulation package Dymola. The model equations are transferred to Maple or Matlab with a Dymola toolbox and symbolically linearized at steady state conditions. For computing μ sensitivity it is necessary to get a Linear Fractional Representation (LFR) of the buck converter. This is done by using the enhanced LFR Toolbox 2.0. Finally, the μ sensitivity is computed with the Robust Control Toolbox 3.1.1 of Mathworks. Compared with other methods for small signal stability, e.g. Middlebrook criterion and Modal Analysis, the μ sensitivity approach gives a much more global and direct result for the influence of all components on stability.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/54752/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Stability Studies of Critical DC Power System Component for More Electric Aircraft using μ Sensitivity
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kuhn, MartinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ji, YangNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schröder, DierkTechnische Universität MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2007
Erschienen in:15 Mediterranean Conference on Control and Automation
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:More electric aircraft, LFR, stability
Veranstaltungstitel:MED 2007
Veranstaltungsort:Athen (Greece)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:27 Juni 2007
Veranstaltungsende:29 Juni 2007
Veranstalter :IEE
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme & Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Klauer, Monika
Hinterlegt am:22 Jul 2008
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:18

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