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Effect of Acoustic Slat Modifications on Aerodynamic Properties of High-Lift Systems

Ortmann, Judith und Wild, Jochen (2007) Effect of Acoustic Slat Modifications on Aerodynamic Properties of High-Lift Systems. Journal of Aircraft, Vol. 44 (4), Seiten 1258-1263.

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Kurzfassung

The objective of this study is the determination of the effect of brushlike devices at the slat trailing edge on the aerodynamic properties of a high-lift system. Such devices have shown promising results with respect to significant noise reduction. But up to now, the effect of these devices on the aerodynamic properties hes not been considered. This study shows that all investigated cylindrical brush hairs affect the aerodynamic properties of a high-lift system adversely, due to the influenced slat wake. But by cutting many small gaps into the slat trailing edge, resulting in brushes of rectangular cross section, the effect on the global coefficients is minor, sometimes slightliy favorable.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/49076/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Effect of Acoustic Slat Modifications on Aerodynamic Properties of High-Lift Systems
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ortmann, JudithNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wild, JochenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2007
Erschienen in:Journal of Aircraft
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:Vol. 44
Seitenbereich:Seiten 1258-1263
Status:veröffentlicht
Stichwörter:brushlike devices, CFD
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Konfigurativer Entwurf
Hinterlegt von: Geyr von Schweppenburg, Judith
Hinterlegt am:18 Sep 2007
Letzte Änderung:27 Apr 2009 13:53

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