Yang, Qingzhen und Streit, Thomas und Wichmann, Georg (2006) Design of Multi-Lifting Surfaces at Transonic Flow. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2006/12. 49 S.
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Kurzfassung
A transonic multi-lifting surface design method and the corresponding codes are further developed to improve the convergence character in higher Mach number cases at transonic flow. It is coupled with the DLR RANS solver TAU and the mesh generatotr CENTAUR to design canard-wing configurations and a blended wing body. The results show that the convergence of the analysis/design iteration procedure is significantly improved
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/46754/ | ||||||||||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||||||||||
Titel: | Design of Multi-Lifting Surfaces at Transonic Flow | ||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | März 2006 | ||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Nein | ||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
Seitenanzahl: | 49 | ||||||||||||||||
ISSN: | 1614-7790 | ||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
Stichwörter: | inverse design method, iterative residual correction,CFD, RANS, DLR-TAU, two surface configuration, blended wing body | ||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L - keine Zuordnung | ||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Flugphysik (alt) | ||||||||||||||||
Standort: | Braunschweig | ||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Konfigurativer Entwurf | ||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Streit, Dr.rer.nat. Thomas | ||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 11 Jan 2007 | ||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 13:24 |
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