elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A Review of Experimental Modal Analysis Methods with respect to their Applicability to Test Data of Large Aircraft Structures

Böswald, Marc und Göge, Dennis und Füllekrug, Ulrich und Govers, Yves (2006) A Review of Experimental Modal Analysis Methods with respect to their Applicability to Test Data of Large Aircraft Structures. In: Proceedings of the International Seminar of Modal Analysis, Seiten 2461-2481. ISMA 2006 - International Conference on Noise & Vibration Engineering, 2006-09-18 - 2006-09-20, Leuven, Belgium (Europe).

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

In this paper, different modal analysis tools are investigated with respect to their applicability to test data from ground vibration tests (GVT) of large aircraft. Three different modal analysis methods are investigated. These are the Frequency Domain Direct Parameter Identification (FDPI), the Least-Squares complex Exponential method (LSCE), and the Least-Squares Complex Frequency Domain method (LSCF or Poly MAX). Test data from GVT of a large aircraft usually have features like noise contamination and weak non-linearity of some modes. Thus, the influence on the results of experimental modal analysis of statistical errors (such as noise) and systematic errors (such as non-linearity) in the FRFs are investigated. Simulated FRFs of an analytical system contaminated with different levels of artificial noise are used to study the influence of statistical errors, whereas simulated non-linear FRFs obtained from an analytical system with a friction-type non-linearity is used to study the influence of systematic errors. In addition, the aforementioned modal analysis methods were applied to a dataset acquired during the GVT of the Airbus A380. The modal analysis results obtained with the different analysis methods are compared and evaluated based on the results of the analytical study of the influence of statistical and systematic errors.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/45077/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:A Review of Experimental Modal Analysis Methods with respect to their Applicability to Test Data of Large Aircraft Structures
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Böswald, MarcNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Göge, DennisNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Füllekrug, UlrichNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Govers, YvesNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2006
Erschienen in:Proceedings of the International Seminar of Modal Analysis
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 2461-2481
Status:veröffentlicht
Stichwörter:ground vibration test
Veranstaltungstitel:ISMA 2006 - International Conference on Noise & Vibration Engineering
Veranstaltungsort:Leuven, Belgium (Europe)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:18 September 2006
Veranstaltungsende:20 September 2006
Veranstalter :Katholieke Universiteit Leuven
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flexibles Flugzeug (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: Erdmann, Daniela
Hinterlegt am:20 Okt 2006
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:06

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.