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Measurement of Unsteady Airloads on an Oscillating Engine and a Wing-Engine Combination.

Triebstein, H. und Schewe, G. und Zingel H. (1), und Vogel, S. (1) (1994) Measurement of Unsteady Airloads on an Oscillating Engine and a Wing-Engine Combination. Journal of Aircraft, Vol. 31, No. 1, January-February 1994., No. 1, Seiten 97-102.

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Kurzfassung

Experimental investigations of unsteady aerodynamic forces were performed on an oscillating ejector engine model and a wing/engine combination in the subsonic and transonic flow regimes. The experimental results were compared with theoretical results. The aim was to determine how well, in reality, the mathematical aerodynamic models commonly used for flutter calculations correspond to the flow conditions on an engine. The investigations on the isolated ejector engine demonstrated that linear lifting surface theory provides quite accurate unsteady aerodynamic forces. The effects of the Mach number and reduced frequency are described correctly. For the wing/engine combination, the unsteady interference effect of the engine oscillation on the lower side of the wing is strongly influenced by flow separation at the wing/pylon connection. In general, the unsteady aerodynamic forces induced by the engine on the wing are small and are therefore of minor influence on the unsteady airloads of an oscillating wing.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/39644/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994,
Titel:Measurement of Unsteady Airloads on an Oscillating Engine and a Wing-Engine Combination.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Triebstein, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schewe, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zingel H. (1), NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vogel, S. (1)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Erschienen in:Journal of Aircraft, Vol. 31, No. 1, January-February 1994.
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:No. 1
Seitenbereich:Seiten 97-102
Name der Reihe:Vol. 31
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aeroelasticity, wing/engine interference, unsteady airloads, oscillating engine.
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:02 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:49

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