Kiock, R. und Hegen, G.H.* und Kooi, J.W.** *NLR, **DNW, (1997) Experimental Results from Tests in the DNW-LLF on the ALVAST Model in Take-Off Configuration with Turbofan Simulators. DLR-Interner Bericht. 129-97/11. 150 S.
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Kurzfassung
Engine-airframe interference investigations require a very high degree of accuracy. Previous experiments showed inacceptable agreement of balance measurements when results of different test campaigns are compared. A new test campaign was agreed by DLR, NLR and DNW including a new simulator calibration. Before this test, DLR checked model details and DNW improved their balance and airbridge situation. The results of the new test are satisfying and fulfill the requirements.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/36563/ | ||||||||||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1997, | ||||||||||||||||
Titel: | Experimental Results from Tests in the DNW-LLF on the ALVAST Model in Take-Off Configuration with Turbofan Simulators | ||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1997 | ||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
Seitenanzahl: | 150 | ||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
Stichwörter: | Engine-airframe interference, transport aircraft model, turbofan simulators, simulator calibration, wind tunnel test | ||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L ST - Starrflüglertechnologien | ||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Konzepte & Integration (alt) | ||||||||||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik | ||||||||||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 03 Apr 2006 | ||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 10:06 |
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