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The ALVAST Model: Engine Simulation on a Transport Aircraft Model

Kiock, R. (1997) The ALVAST Model: Engine Simulation on a Transport Aircraft Model. In: Proc. in: "Wind Tunnels and Wind Tunnel Test Techniques", 14.-16. April 1997, Cambridge, UK..

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Kurzfassung

The ALVAST model represents a typical twinjet subsonic transport aircraft. It is with a full span of 3.4m the largest model of DLR and can be used as half or full model in cruise or high-lift configuration, respectively. The model can be equipped with turbine-driven engine simulators as conventional turbofan or modern VHBR/UHBR type. The main dimensions as well as checks of geometry and strength are described. The ALVAST model and seven engine simulators were or will be used in the European research programmes DUPRIN I and II and ENIFAIR. The model already had 11 wind tunnel entries from 1987 till now and 5 more entries are fixed until 1998.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36560/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1997, pages=14,
Titel:The ALVAST Model: Engine Simulation on a Transport Aircraft Model
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kiock, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1997
Erschienen in:Proc. in: "Wind Tunnels and Wind Tunnel Test Techniques", 14.-16. April 1997, Cambridge, UK.
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Engine-airframe interference, transport aircraft model, engine simulators
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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