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Higher harmonic Control Aeroacustic Rotor Test (HART) - Test Documentation and Representative Results

Splettstößer, W.R. und Kube, R. und Seelhorst, U. und Wagner, W. und Boutier, A. und Micheli, F. und Pengel, K. (1996) Higher harmonic Control Aeroacustic Rotor Test (HART) - Test Documentation and Representative Results. DLR-Interner Bericht. 129-95/28. 445 S.

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Kurzfassung

In a major cooperative research program within existing US-German and US-French Memoranda of Understandings (MoU's) a very comprehensive experimental study was conducted with a 40-percent geometrically and dynamically scaled BO-105 main rotor operated in the open-jet anechoic test section of the German-Dutch-Wind Tunnel (DNW). The objectives of the program were to improve the physical understanding and the mathematical modelling of the effects of the higher harmonic blade pitch control technique on blade-vortex interaction (BVI) impulsive noise and vibration reduction. A unique set of acoustic, aerodynamic, dynamic response, performance, and rotor vortex wake data were acquired with a pressure and strain gauge instrumented blade and by application of non-intrusive measurement techniques. This report documents the experimental part of this research program, termed Higher-harmonic-control Aeroacustic Rotor Test (HART) which was jointly performed by researchers from.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36398/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1996,
Titel:Higher harmonic Control Aeroacustic Rotor Test (HART) - Test Documentation and Representative Results
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Splettstößer, W.R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kube, R.Institut für FlugmechanikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Seelhorst, U.Institut für StrömungsmechanikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, W.Institut für AeroelastikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Boutier, A.ONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Micheli, F.ONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pengel, K.DNWNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1996
Open Access:Nein
Seitenanzahl:445
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Rotor noise, BVI noise, rotor impulsive noise, rotor reduction, higher harmonic blade conrol (HHC), rotor aerodynamics
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Institut für Flugsystemtechnik > Institut für Flugmechanik
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik
Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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