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Trailing Edge Optimization Investigations on A320-Wing

Koester, H. und Wichmann, G. (1994) Trailing Edge Optimization Investigations on A320-Wing. DLR-Interner Bericht. 129-94/29. 43 S.

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Kurzfassung

This report contains the results of pressure and friction drag calculations of the A320 wing and its TEO modification. It could be shown that the modified TEO wing provides some advantages compared with the original A320 wing. The wave drag has been reduced so that a total drag reduction of up to 3.7% could be achieved but on the other hand the negative pitching moment has increased and produces some trim drag. Summarizing the TEO modification of the A320 wing it could be stated that like in 2D TEO seems to be a means to improve the wing performance especially when the lift coefficient shall be increased.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36328/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1995,
Titel:Trailing Edge Optimization Investigations on A320-Wing
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Koester, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wichmann, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Open Access:Nein
Seitenanzahl:43
Verlag:DLR
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Supercritical wings, Trailing edge optimization, Divergent trailing edge
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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