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Trailing Edge Optimization Investigations on A320-Wing Sections.

Köster, H. (1994) Trailing Edge Optimization Investigations on A320-Wing Sections. DLR-Interner Bericht. 129-9428. 26 S.

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Kurzfassung

After preliminary theoretical and experimental studies on several Airbus airfoils with and without optimized trailing edge it was decided to investigate a clean A320 wing with a modified trailing edge. As a first step optimized trailing edges for three airfoils of different span stations of the A320-wing have been developed. This report contains the results of 2D analysis calculations at DLR for these airfoils which show a reduction of the drag for the prescribed lift coefficients for the optimized airfoils can be obtained.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36321/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1995,
Titel:Trailing Edge Optimization Investigations on A320-Wing Sections.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Köster, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Open Access:Nein
Seitenanzahl:26
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Supercritical airfoil, Trailing edge optimization, Divergent trailing edge
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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