Köster, H. (1994) Trailing Edge Optimization Investigations on A320-Wing Sections. DLR-Interner Bericht. 129-9428. 26 S.
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Kurzfassung
After preliminary theoretical and experimental studies on several Airbus airfoils with and without optimized trailing edge it was decided to investigate a clean A320 wing with a modified trailing edge. As a first step optimized trailing edges for three airfoils of different span stations of the A320-wing have been developed. This report contains the results of 2D analysis calculations at DLR for these airfoils which show a reduction of the drag for the prescribed lift coefficients for the optimized airfoils can be obtained.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/36321/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1995, | ||||||||
Titel: | Trailing Edge Optimization Investigations on A320-Wing Sections. | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1994 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 26 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Supercritical airfoil, Trailing edge optimization, Divergent trailing edge | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L ST - Starrflüglertechnologien | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Konzepte & Integration (alt) | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik | ||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||
Hinterlegt am: | 03 Apr 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 10:05 |
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