Rudnik, R. (1994) Numerical Investigation of Interference Phenomena of Upper Wing Mounted Engines. DLR-Interner Bericht. 129-94/23. 62 S.
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Kurzfassung
A numerical investigation of interference phenomena of an upper wing mounted engine configuration is presented. The analysis is based on the Euler equations. Variations of the engine position, the pylon shape and the pylon toe angle are performed for a generic large commercial transport aircraft at cruise conditions.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/36245/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1994, | ||||||||
Titel: | Numerical Investigation of Interference Phenomena of Upper Wing Mounted Engines | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1994 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 62 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Upper Wing Mounted Engine Configuration, Euler equations, Pylon influence, Engine position | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L ST - Starrflüglertechnologien | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Konzepte & Integration (alt) | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik | ||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||
Hinterlegt am: | 03 Apr 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 10:05 |
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