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Helicopter Rotor Impulsive Noise: Sources and Radiation

Heller, H. (1994) Helicopter Rotor Impulsive Noise: Sources and Radiation. 1994 NATO/CCMS Symposium on Aircraft Noise Abatement Receiver Technol ogy, 16.-20. Mai 1994, Baltimore, Maryland, USA.

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Kurzfassung

The understanding of helicopter rotor noise - impulsive noise in particular - has recently been substanially furthered through the conduct of several major experimental programs in the course of which a large data base on rotor noise has been acquired. The such programs was founded on the recognition that there existed a fundamental lack in the understanding of the relationship of operational/geometric rotor parameters and the ensuing unsteady aerodynamic pressures as occuring on the blade surface on the one hand, and of the relationship of such blade surface pressures and the resulting rotor acoustic radiation on the other hand. To this end, the European Community recently launched a dedicated research effort within the framework of their"BRITE/EURAM-initative in Aeronautical Research" in the area of rotor aeroacoustics under the acronym "HELINOISE".

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36205/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994, pages=20,
Titel:Helicopter Rotor Impulsive Noise: Sources and Radiation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Heller, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Rotor Noise Source Mechanisms, Wind Tunnel Rotor Aeroacoustic Tests, Rotor Noise Prediction and Reduction, Rotor Harmonic and Broadband No ise, Tail Rotor Noise, Blade Pressures, Rotor Impulsive noise (BVI + High Speed)
Veranstaltungstitel:1994 NATO/CCMS Symposium on Aircraft Noise Abatement Receiver Technol ogy, 16.-20. Mai 1994, Baltimore, Maryland, USA
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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