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Acoustics of Ultralight Aeroplanes.

Heller, H. und Dahlen, H. und Dobrzynski, W. (1990) Acoustics of Ultralight Aeroplanes. Journal of Aircraft, Vol. 27, No. 6 (June 1990), Seiten 529-535.

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Kurzfassung

Stringent noise limits have been imposed on ultralight aeroplanes in the Federal Republic of Germany. The "Committee on Aviation Environmental Protection" (CAEP) of the "International Civil Aviation Organization" (ICAO) intends to formulate internationally binding noise regulations for ultralight aeroplanes. In view of these developments an experimental and theoretical research program was initiated to investigate specifically the noise sources and noise characteristics of ultralight aeroplanes. The objective of this study was to evaluate the technical feasibility of meeting existing or proposed noise limits - especially in comparison with the noise limits for "light propeller-driven aeroplanes" (ANNEX 16/Chapter 6) and to further establish the minimum noise radiation from various types of ultralight aeroplanes within operational limitations. Flyover and ground static noise measurements on tractor- and pusher-propeller driven ultralight aeroplanes and wind tunnel noise measurements on isolated full-scale ultralight-aeroplane propellers were conducted. Engine noise was studied seperately providing information on the relationship of engine rotational speed and exhaust noise. In an overall sense the study showed that only tractor propeller driven ultralight aeroplanes have a chance to comply with the current stringent (German) noise limits; they must be of clean aerodynamic design, be equipped with thoroughly muffled engines and their operational propeller blade tip Mach number must be limited to values well below 0.5.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/35786/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1990, pages=7,
Titel:Acoustics of Ultralight Aeroplanes.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Heller, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dahlen, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dobrzynski, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1990
Erschienen in:Journal of Aircraft, Vol. 27, No. 6 (June 1990)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Seitenbereich:Seiten 529-535
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Ultralight Aircraft, Propelller Noise
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Turbinentechnologien (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:04

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