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Robust yaw damping of cars with front and rear wheel steering

Ackermann, J. und Sienel, W. (1993) Robust yaw damping of cars with front and rear wheel steering. IEEE Transactions on Control Systems Technology, March 1993, vol 1, Seiten 15-20. ISSN 1063-6536.

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Kurzfassung

For cars with front and rear wheel steering a robust decoupling control law by feedback of the yaw rate to front wheel steering was derived earlier. In the present paper this control law is extended by feedback of the yaw rate to rear wheel steering. A controller structure with one free damping parameter kD is derived with 3 properties.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/28009/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1993,
Titel:Robust yaw damping of cars with front and rear wheel steering
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ackermann, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sienel, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1993
Erschienen in:IEEE Transactions on Control Systems Technology, March 1993
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:vol 1
Seitenbereich:Seiten 15-20
ISSN:1063-6536
Status:veröffentlicht
Stichwörter:-
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flexibles Flugzeug (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Robotersysteme
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:13 Nov 2007
Letzte Änderung:27 Apr 2009 06:51

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