Wallrapp, O. (1991) Linearized Flexible Multibody Dynamics Including Geometric Stiffening Effects. Int. Journal for Mechanics of Structure and Machines, 19 (3), Seiten 105-129.
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Kurzfassung
In multibody system simulation for vehicle dynamics applications, it is often sufficient to consider a set of system equations in which the kinematics are linearized. On the other hand, care must be taken to model the flexibility of the system bodies correctly and to be able to introduce the highly nonlinear force laws appearing in multibody vehicle models into the simulation. A formalism meeting these objectives is presented here. Special care has been taken to incorporate geometric stiffing terms that result from nominal loads on the system. This formalism is the core of the vehicle dynamic simulation code MEDYNA.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/27917/ | ||||||||
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Dokumentart: | Zeitschriftenbeitrag | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1991, | ||||||||
Titel: | Linearized Flexible Multibody Dynamics Including Geometric Stiffening Effects | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1991 | ||||||||
Erschienen in: | Int. Journal for Mechanics of Structure and Machines | ||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Ja | ||||||||
Band: | 19 | ||||||||
Seitenbereich: | Seiten 105-129 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||
HGF - Programm: | keine Zuordnung | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Weltraum | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
Standort: | Oberpfaffenhofen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Institut für Dynamik der Flugsysteme | ||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||
Hinterlegt am: | 02 Apr 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 27 Apr 2009 06:49 |
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