elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Impact of stochastic vehicle generation on traffic microsimulation model output

Hurtado-Beltrán, Antonio und Pérez-Cruz, José R und Madrigal Arteaga, Victor Manuel (2024) Impact of stochastic vehicle generation on traffic microsimulation model output. Simulation-Transactions of the Society for Modeling and Simulation International. SAGE Publications. doi: 10.1177/00375497241284641. ISSN 0037-5497.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

One of the most important characteristics of microsimulation is the ability to model the temporal and spatial nature of traffic demand. Every traffic microsimulation has a vehicle generation model that determines how and when the driver-vehicle units are introduced in the simulation. While microsimulation use has become increasingly popular, it is unclear how the vehicle generation options affect the final result. The purpose of this paper is to examine the stochastic component of the vehicle generation model and how it may affect the simulation output. Three scenarios, including the passenger car equivalent (PCE) model of the Highway Capacity Manual (HCM-7), were used for assessing stochastic volumes and their impacts on performance measures. Results indicate a statistically significant impact of the variability of stochastic volumes on the estimation of performance measures at the breakdown flow phase and synchronized flow phase for interrupted and uninterrupted flow conditions, respectively. This finding highlights the importance of reporting vehicle generation as a calibration parameter, enabling others to replicate the experiments. When utilizing microsimulations for the assessment of roadway/system performance, it is crucial for users to have a thorough understanding of demand generation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/211110/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Impact of stochastic vehicle generation on traffic microsimulation model output
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hurtado-Beltrán, Antonioantonio.hurtado (at) umich.mxhttps://orcid.org/0000-0001-9080-6910NICHT SPEZIFIZIERT
Pérez-Cruz, José RInstituto Nacional de Astrofisica, Optica y Electronica (INAOE)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Madrigal Arteaga, Victor ManuelVictor.MadrigalArteaga (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4724-9092NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:26 Oktober 2024
Erschienen in:Simulation-Transactions of the Society for Modeling and Simulation International
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1177/00375497241284641
Verlag:SAGE Publications
ISSN:0037-5497
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Stochasticity, vehicle generation, microsimulation, performance measures, traffic volume, VISSIM
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - KoKoVI - Koordinierter kooperativer Verkehr mit verteilter, lernender Intelligenz
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Kooperative Systeme, BA
Hinterlegt von: Oertel, Dr. Robert
Hinterlegt am:20 Dez 2024 12:29
Letzte Änderung:20 Dez 2024 12:29

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.