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How slow can we go? Should we deisgn next-generation aircraft to fly slower?

Atanasov, Georgi (2024) How slow can we go? Should we deisgn next-generation aircraft to fly slower? Expert Talk for Safe Landing, 2024-09-12, Online. (nicht veröffentlicht)

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Kurzfassung

A presentation on the energy-efficiency benefits that can be obtained when reducing the design-speed of a transonic short-range single-aisle aircraft by 10-15%, which shifts the design to sub-sonic flight domain, allowing for a non-swept wing and a switcht to turboprop propulsion.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/208852/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:How slow can we go? Should we deisgn next-generation aircraft to fly slower?
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Atanasov, GeorgiGeorgi.Atanasov (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:12 September 2024
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:nicht veröffentlicht
Stichwörter:Turboprop Aircraft, Efficient Vehicles
Veranstaltungstitel:Expert Talk for Safe Landing
Veranstaltungsort:Online
Veranstaltungsart:Andere
Veranstaltungsdatum:12 September 2024
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugtechnologien und Integration
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemarchitekturen in der Luftfahrt
Hinterlegt von: Atanasov, Georgi
Hinterlegt am:06 Dez 2024 08:01
Letzte Änderung:06 Dez 2024 08:01

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