elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Can a Virtual Break Room help to improve Relaxation and Performance for Air Traffic Service Officers?

Chamounta, Iosif und Jakobi, Jörn und Gayraud, Katja und Weiss, Sebastian (2024) Can a Virtual Break Room help to improve Relaxation and Performance for Air Traffic Service Officers? In: D. de Waard, D. Manzey, K. Brookhuis, F. Siebert, K. Karrer-Gauß, S. Winkler, F. Di Nocera, A. Toffetti, and T. Franke (2024). Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society Europe Chapter 2024 Annual Conference.. Human Factors and Ergonomics Society Europe Chapter Annual Meeting 2024, 2024-04-17 - 2024-04-19, Lübeck. doi: 10.60575/fxg4-vj49. ISSN 2333-4959.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://www.hfes-europe.org/proceedingsluebeck2024/

Kurzfassung

This study investigated the potential of virtual reality (VR) simulations of natural environments to help Air Traffic Service (ATS) officers better restore from stress and fatigue during their breaks with positive effect on their task performance. While some ATS officers found VR to be an effective relaxation tool, others experienced little benefit compared to traditional break activities. Physical comfort and personal preference strongly influenced the effectiveness of VR. Overall, while most ATS officers were open to VR as an additional break option, the findings suggest that VR is best utilized as a complementary relaxation tool alongside traditional methods, considering individual needs and preferences

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/207671/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Can a Virtual Break Room help to improve Relaxation and Performance for Air Traffic Service Officers?
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Chamounta, IosifNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jakobi, JörnJoern.Jakobi (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2352-2971NICHT SPEZIFIZIERT
Gayraud, KatjaKatja.Gayraud (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6279-8642NICHT SPEZIFIZIERT
Weiss, SebastianSebastian.Weiss (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:April 2024
Erschienen in:D. de Waard, D. Manzey, K. Brookhuis, F. Siebert, K. Karrer-Gauß, S. Winkler, F. Di Nocera, A. Toffetti, and T. Franke (2024). Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society Europe Chapter 2024 Annual Conference.
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.60575/fxg4-vj49
ISSN:2333-4959
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Virtual Break Room, Air Traffic Service Officers
Veranstaltungstitel:Human Factors and Ergonomics Society Europe Chapter Annual Meeting 2024
Veranstaltungsort:Lübeck
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:17 April 2024
Veranstaltungsende:19 April 2024
Veranstalter :Human Factors and Ergonomics Society
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Faktor Mensch
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Systemergonomie
Institut für Luft- und Raumfahrtmedizin > Luft- und Raumfahrtpsychologie
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Hinterlegt von: Höver, Julia
Hinterlegt am:22 Okt 2024 15:26
Letzte Änderung:07 Nov 2024 08:52

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.