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Aircraft Simulations Using the New CFD Software from ONERA, DLR, and Airbus

Volpiani, Pedro S. und Chapelier, Jean-Baptiste und Schwöppe, Axel und Jägersküpper, Jens und Champagneux, Steeve (2024) Aircraft Simulations Using the New CFD Software from ONERA, DLR, and Airbus. Journal of Aircraft, 61 (3). American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C037506. ISSN 1533-3868.

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Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/full/10.2514/1.C037506

Kurzfassung

This paper presents a thorough comparison between RANS simulations performed with the computational fluid dynamics by ONERA, DLR, and Airbus (CODA) new-generation flow solver and reference legacy codes TAU (DLR) and elsA (ONERA) for high-speed cruising NASA Common Research Model (CRM) configurations that were considered in the context of the 5th, 6th, and 7th Drag Prediction Workshops. The solver’s accuracy is assessed with several meshing strategies, including block-structured, hybrid-structured/unstructured, and fully unstructured tetrahedral meshes. This solver features both a cell-centered finite-volume (FV) scheme suited to arbitrary meshes as well as a modern high-order discontinuous Galerkin (DG) scheme. We show that for all cases considered, the FV component recovers an equivalent accuracy compared to elsA (cell-centered FV) on block-structured meshes and TAU (node-centered FV) on hybrid and unstructured meshes. The high-order DG scheme (third-order accurate) is found to significantly enhance the drag prediction on coarse meshes compared to legacy FV methods, both for structured and unstructured meshes.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/207574/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Aircraft Simulations Using the New CFD Software from ONERA, DLR, and Airbus
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Volpiani, Pedro S.ONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Chapelier, Jean-BaptisteONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schwöppe, AxelAxel.Schwoeppe (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jägersküpper, JensJens.Jaegerskuepper (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Champagneux, SteeveAirbus FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2024
Erschienen in:Journal of Aircraft
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:61
DOI:10.2514/1.C037506
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:1533-3868
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CFD software, next generation solver, CODA, code-to-code comparison, finite volume, discontinuous Galerkin, spatial discretization, accuracy, drag prediction workshop, common research model
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, BS
Hinterlegt von: Schwöppe, Axel
Hinterlegt am:15 Nov 2024 10:57
Letzte Änderung:15 Nov 2024 10:57

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