elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Workload-based allocation strategy for the new concept of Flight Centric ATC

Finck, Tobias und Temme, Annette und Tittel, Sebastian und Korn, Bernd (2024) Workload-based allocation strategy for the new concept of Flight Centric ATC. In: AIAA Aviation Forum and ASCEND, 2024. AIAA AVIATION FORUM AND ASCEND 2024, 2024-07-29 - 2024-08-02, Las Vegas. doi: 10.2514/6.2024-4009. ISBN 978-162410716-0.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

This paper aims to introduces a novel workload model designed for general application in Flight Centric ATC areas. The model is adaptable to serve both workload prediction and aircraft-to-controller allocation as part of the allocation system. The primary objective of this model is to establish a foundation for various allocation strategies, which not only ensure an equal distribution of workload among individual controllers but also introduce further simplifications of complexity for each controller. These may include allocation based on clusters, traffic flows, or the aircraft's onboard equipment level. To achieve this, the workload model of Oktal & Yamal, as well as the modified workload model by Névir, are taken as a basis. These are subsequently modified to consider all subgroups of workload that arise in the regular performance of air traffic controller tasks within a Flight Centric ATC airspace.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/205820/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Workload-based allocation strategy for the new concept of Flight Centric ATC
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Finck, TobiasTobias.Finck (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6523-2692173694201
Temme, AnnetteAnnette.Temme (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8245-3473NICHT SPEZIFIZIERT
Tittel, SebastianSebastian.Tittel (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Korn, BerndBernd.Korn (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3598-8971173694202
Datum:27 Juli 2024
Erschienen in:AIAA Aviation Forum and ASCEND, 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2024-4009
ISBN:978-162410716-0
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Flight Centric ATC, sectorless, workload
Veranstaltungstitel:AIAA AVIATION FORUM AND ASCEND 2024
Veranstaltungsort:Las Vegas
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:29 Juli 2024
Veranstaltungsende:2 August 2024
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Integrierte Flugführung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Finck, Tobias
Hinterlegt am:13 Dez 2024 11:04
Letzte Änderung:13 Dez 2024 11:04

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.