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Critical Assessment of a Transitional Delayed Detached-Eddy Simulation Model for the Prediction of the Linear Compressor Cascade V103

Möller, Felix und Tucker, Paul G. und Wang, Zhong-Nan und Morsbach, Christian (2023) Critical Assessment of a Transitional Delayed Detached-Eddy Simulation Model for the Prediction of the Linear Compressor Cascade V103. In: AIAA Aviation 2023 Forum. AIAA Aviation 2023 Forum, 2023-06-12 - 2023-06-16, San Diego, CA, USA. doi: 10.2514/6.2023-3421. ISBN 978-1-62410-704-7.

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2MB

Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/6.2023-3421

Kurzfassung

The accurate prediction of transitional flows is crucial for the industrial turbomachinery design process. While RANS inherently brings conceptual weaknesses, LES will be still too expensive in the near future to affordably simulate complex turbomachinery configurations. We introduce a transitional DDES model, namely DDES-y, and analyze numerical results of the compressor cascade V103. A comparison with the fully turbulent DDES approach emphasizes the benefit of coupling DDES with a transition model. Issues with undesired decay of modelled turbulent kinetic energy in the free-stream are improved when running DDES-y in combination with the synthetic turbulence generator method. Best results for DDES-y are obtained when changing the inviscid flux solver blending from dynamic to constant mode. We show that DDES-y is capable to predict the transitional flow through a linear compressor cascade, but also critically discuss the general concept and results.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/195591/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Critical Assessment of a Transitional Delayed Detached-Eddy Simulation Model for the Prediction of the Linear Compressor Cascade V103
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Möller, Felixfelix.moeller (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0192-3873137944401
Tucker, Paul G.University of CambridgeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wang, Zhong-NanUniversity of BirminghamNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Morsbach, ChristianChristian.Morsbach (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6254-6979NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:8 Juni 2023
Erschienen in:AIAA Aviation 2023 Forum
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2023-3421
ISBN:978-1-62410-704-7
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Turbulence modelling, hybrid RANS/LES, Delayed Detached-Eddy Simulation, Transition, Linear Compressor Cascade, V103
Veranstaltungstitel:AIAA Aviation 2023 Forum
Veranstaltungsort:San Diego, CA, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:12 Juni 2023
Veranstaltungsende:16 Juni 2023
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Digitale Technologien, L - Virtuelles Triebwerk, L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Test und Simulation für Gasturbinen > Virtuelle Turbine und numerische Methoden
Institut für Antriebstechnik > Numerische Methoden
Hinterlegt von: Möller, Felix
Hinterlegt am:03 Jul 2023 07:35
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:56

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