elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Traffic flow at signalized intersections with large volumes of bicycle traffic

Grigoropoulos, Georgios und Leonhardt, Axel und Kaths, Heather und Junghans, Marek und Baier, Michael und Busch, Fritz (2022) Traffic flow at signalized intersections with large volumes of bicycle traffic. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 155, Seiten 464-483. Elsevier. doi: 10.1016/j.tra.2021.11.021. ISSN 0965-8564.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0965856421003086

Kurzfassung

The popularity of utilitarian bicycling is increasing in many urban areas. As a result, growing volumes of bicycle traffic on road networks have significant impacts on traffic flow and the capacity of vehicular traffic, particularly at intersections. The goal of this paper is to quantify the impact of large volumes of bicycle traffic on the capacity of signalized intersections concerning vehicular streams crossing the intersection, turning right, and turning left. Empirical studies are conducted to gain insight into the speed, acceleration, queue density, queue discharge, and conflict zone occupancy time of bicycle traffic. Data were collected at sites with varying infrastructure designs and bicycle traffic volumes. The results of the empirical studies are used to assess the effects of bicycle infrastructure on traffic efficiency and build, calibrate, and validate microscopic traffic simulation models. The bicycle traffic volume is incrementally increased in the simulation models to supplement the data from the empirical studies. Based on the empirical findings and simulation results, the average queue discharge time per bicyclist based on the facility width is derived and two factors for the reduction in the capacity of vehicular traffic turning left and turning right based on the actual green time ratio and the volume of crossing bicycle traffic are proposed. If a bike box is present on an intersection approach, findings show that crossing bicycle traffic has a negligible effect on the capacity of crossing vehicular traffic, which bicyclists turning left impede vehicular traffic.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/193725/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Traffic flow at signalized intersections with large volumes of bicycle traffic
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Grigoropoulos, GeorgiosTechnische Universität MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Leonhardt, AxelUniversität der Bundeswehr MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kaths, HeatherUniversity of WuppertalNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Junghans, Marekmarek.junghans (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Baier, Michaelmmb (at) bsv-planung.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Busch, FritzTechnical University of MunichNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2022
Erschienen in:Transportation Research Part A: Policy and Practice
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:155
DOI:10.1016/j.tra.2021.11.021
Seitenbereich:Seiten 464-483
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Transportation Research
ISSN:0965-8564
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Bicycle traffic; Intersection efficiency; Vehicular capacity; Highway Capacity Manual
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Energie und Verkehr (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik
Institut für Verkehrssystemtechnik > Kooperative Systeme, BA
Hinterlegt von: Junghans, Marek
Hinterlegt am:03 Feb 2023 13:59
Letzte Änderung:06 Feb 2023 09:20

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.