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Non-Stationarity Analysis of Vehicle-to-Vulnerable Road Users Channel in Critical Scenarios

Rashdan, Ibrahim und Sand, Stephan und jiang, suying und Wang, Wei und Caire, Giuseppe (2023) Non-Stationarity Analysis of Vehicle-to-Vulnerable Road Users Channel in Critical Scenarios. EuCAP 2023, Florence, Italy. doi: 10.23919/EuCAP57121.2023.10133574.

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4MB

Kurzfassung

Direct vehicle-to-vulnerable road users (V2VRU) communication can prevent accidents by providing 360◦ awareness and improving detection, localization, and tracking of both vehicles and VRUs. Having a realistic channel is a prerequisite for developing a reliable V2VRU communication system. In order to parameterize a geometry-based stochastic channel model (GSCM), it is important to determine the length of local quasi-stationarity regions. Therefore, in this work, the non-stationarity of the V2VRU channel is analyzed by estimating the generalized local scattering function (GLSF) and its collinearity based on the channel measurement data. The estimated stationarity distance is presented for the three most critical accident scenarios in urban environment. We find that the observed rapid fluctuations of the stationarity distance are mainly caused by the sudden change in the Doppler domain at the collision point, strong multipath, and the blockage of the line of sight by parked vehicles.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/193193/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Non-Stationarity Analysis of Vehicle-to-Vulnerable Road Users Channel in Critical Scenarios
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rashdan, IbrahimIbrahim.Rashdan (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9208-8078NICHT SPEZIFIZIERT
Sand, StephanStephan.Sand (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9502-5654NICHT SPEZIFIZIERT
jiang, suyingChang’an UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wang, WeiChang'an UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Caire, GiuseppeTU BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2023
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.23919/EuCAP57121.2023.10133574
Status:veröffentlicht
Stichwörter:V2VRU communication, V2P, vulnerable road users, channel model, non-stationarity, GLSF.
Veranstaltungstitel:EuCAP 2023
Veranstaltungsort:Florence, Italy
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - KoKoVI - Koordinierter kooperativer Verkehr mit verteilter, lernender Intelligenz
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Nachrichtensysteme
Hinterlegt von: Rashdan, Ibrahim
Hinterlegt am:23 Jan 2023 16:24
Letzte Änderung:20 Feb 2024 12:26

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