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Design and Testing of a Vertically Guided High Precision Approach into Salzburg Airport

Unkelbach, Richard und Dautermann, Thomas und Gonzaga Lopez, Carlos und Uijt de Haag, Maarten (2023) Design and Testing of a Vertically Guided High Precision Approach into Salzburg Airport. Journal of Air Transportation. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.D0363. ISSN 2380-9450.

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4MB

Offizielle URL: https://doi.org/10.2514/1.D0363

Kurzfassung

The approach to landing on runway 33 of Salzburg Airport, Austria is severely impacted by mountainous terrain on the extended runway centerline. This renders all straight-in approaches but those based on Required Navigation Performance (RNP) Authorization Required (AR) impossible. Only the high navigation accuracy available under RNP AR minimizes the required obstacle protection areas sufficiently to be not penetrated by terrain. The combination of RNP AR and Localizer Performance with Vertical guidance (LPV) makes it furthermore possible to use a more precise angular guidance for the final approach. In Salzburg, this enables a reduction of the decision height from 368 ft to 218 ft above aerodrome level as critical terrain and obstacles now fall outside of the protection areas. A Level D full flight simulator test with an Airbus A350 showed that advanced RNP 0.1 coding is sufficient to achieve RNP 0.1 performance under all permitted environmental conditions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/192806/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Design and Testing of a Vertically Guided High Precision Approach into Salzburg Airport
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Unkelbach, RichardRichard.Unkelbach (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9216-4958NICHT SPEZIFIZIERT
Dautermann, ThomasThomas.Dautermann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9469-5613NICHT SPEZIFIZIERT
Gonzaga Lopez, CarlosAustrocontrolhttps://orcid.org/0000-0002-7239-9247NICHT SPEZIFIZIERT
Uijt de Haag, MaartenTU Berlinhttps://orcid.org/0000-0002-5880-0364NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:5 Juli 2023
Erschienen in:Journal of Air Transportation
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/1.D0363
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:2380-9450
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Procedure Design, RNP AR, LPV, A350
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Integrierte Flugführung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung
Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Dautermann, Dr. Thomas
Hinterlegt am:09 Aug 2023 13:05
Letzte Änderung:19 Okt 2023 15:26

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