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Energy Consumption Comparison of Current Powertrain Options in Autonomous Heavy Duty Vehicles (HDV)

Sigle, Sebastian und Hahn, Robert (2022) Energy Consumption Comparison of Current Powertrain Options in Autonomous Heavy Duty Vehicles (HDV). In: 2nd International Conference on Sustainable Mobility Applications, Renewables and Technology, SMART 2022. 2022 Second International Conference on Sustainable Mobility Applications, Renewables and Technology (SMART), 2022-11-23 - 2022-11-25, Online. doi: 10.1109/SMART55236.2022.9990489. ISBN 978-166547146-6.

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Kurzfassung

This paper shows a simulative comparison of battery electric vehicle (BEV), fuel cell electric vehicle (FCEV) and internal combustion engine vehicle (ICEV) powertrains for heavy-duty commercial vehicles. Furthermore, these powertrains will be developed as a cabin model and as an autonomous vehicle model. A commercial vehicle cycle is selected, which can be divided into urban, regional and highway subareas. From this, a daily cycle is created, which consists of these subareas. The different parameters of each simulation model consist of vehicle masses, auxiliary loads and vehicle resistances. In the final results, an improvement in energy consumption of an autonomously driving, electrified powertrain compared to a cab model in the regional and highway area of up to 5.5% is possible. The powertrain comparison shows the greatest energy savings potential for electrified powertrains in urban areas.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/192566/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Energy Consumption Comparison of Current Powertrain Options in Autonomous Heavy Duty Vehicles (HDV)
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sigle, SebastianSebastian.Sigle (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1533-2043NICHT SPEZIFIZIERT
Hahn, RobertRobert.Hahn (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2022
Erschienen in:2nd International Conference on Sustainable Mobility Applications, Renewables and Technology, SMART 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/SMART55236.2022.9990489
ISBN:978-166547146-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:powertrain options, efficiancy, energy consumption, powertrain comparison, autonomous vehicles, heavy duty truck, daycycle, Dymola-simulation, CO2-reduction, BEV, FCEV, ICEV, long haul truck
Veranstaltungstitel:2022 Second International Conference on Sustainable Mobility Applications, Renewables and Technology (SMART)
Veranstaltungsort:Online
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:23 November 2022
Veranstaltungsende:25 November 2022
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - NGC Antriebssystem und Energiemanagement (alt), V - UrMo Digital (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugenergiekonzepte
Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugsysteme und Technologiebewertung
Hinterlegt von: Sigle, Sebastian
Hinterlegt am:11 Jan 2023 13:15
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:53

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