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Flight Controls of Otto Lilienthal's Experimental Monoplane from 1895

Raffel, Markus und Wienke, Felix und Schwarz, Clemens und Dillmann, Andreas (2022) Flight Controls of Otto Lilienthal's Experimental Monoplane from 1895. Journal of Aircraft, 59 (6), Seiten 1616-1625. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C037047. ISSN 0021-8669.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
5MB

Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/1.C037047

Kurzfassung

In 1889, Otto Lilienthal published his book Birdflight as the Basis of Aviation, containing the first lift-versus-drag data of cambered wings and other important information required for human flight. In 1895, Lilienthal demonstrated his 12th aircraft design, a monoplane with a wing area of over 20 m2. Because of its wingspan of almost 9 m and wing chord length of 3 m, Lilienthal’s largest monoplane can only be used in light winds. Lilienthal applied for a patent on the same day. The patent claim was submitted for the front wing (Vorflügel), a leading-edge flap used in a glider for this purpose for the first time. Because of the size of the apparatus, three profile rails were slid onto each wing instead of the usual two.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/191143/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Flight Controls of Otto Lilienthal's Experimental Monoplane from 1895
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Raffel, MarkusMarkus.Raffel (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3340-9115133716131
Wienke, FelixFelix.Wienke (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0081-1084NICHT SPEZIFIZIERT
Schwarz, ClemensClemens.Schwarz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dillmann, AndreasAndreas.Dillmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:17 Oktober 2022
Erschienen in:Journal of Aircraft
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:59
DOI:10.2514/1.C037047
Seitenbereich:Seiten 1616-1625
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTARCNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:0021-8669
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Fliegeberg, controllability, wing design,
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber, GO
Hinterlegt von: Carter, Beatrice
Hinterlegt am:06 Dez 2022 11:44
Letzte Änderung:25 Apr 2023 10:05

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