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TAU Hyperflex Report

Langer, Stefan und Schwöppe, Axel (2022) TAU Hyperflex Report. DLR-Forschungsbericht. DLR-IB-AS-BS-2022-125. 58 S.

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8MB

Kurzfassung

Computational meshes used in practical aerodynamic applications may possess various properties. For example, structured or unstructured ordering may be used to utilize efficient data structures or simplify mesh generation; high-aspect-ratio cells may be used to resolve boundary layers of high-Reynoldsnumber flows; the cell orientation may align with specific flow directions to maximize benefits of certain discretization techniques, such as approximated Riemann solvers. The HyperFlex version of the DLR TAU-code provides a suit of computational algorithms and solution techniques that can be canonically switched depending on mesh characteristics to optimize accuracy, efficiency, and robustness of flow solutions. The current HyperFlex implementation derives from experiences gained during previous efforts concerned with enabling structured data and algorithms in an unstructured code environment, developing an hierarchy of preconditioning techniques embedded into a multistage Runge-Kutta method, and implementing alternative multigrid techniques. The practical aspects of code design, such as maintainability and expendability, are also taken into account.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/188909/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Forschungsbericht)
Titel:TAU Hyperflex Report
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Langer, StefanStefan.Langer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schwöppe, AxelAxel.Schwoeppe (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Seitenanzahl:58
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Name der Reihe:Bericht des Instituts für Aerodynamik und Strömungstechnik
ISSN:1614-7790
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Computational Fluid Dynamics Euler and Navier-Stokes equations Discretization schemes
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, BS
Hinterlegt von: Langer, Dr.rer.nat. Stefan
Hinterlegt am:02 Nov 2022 11:43
Letzte Änderung:30 Nov 2022 09:40

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