elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Applicability and development of a direct method algorithm for simultaneous optimization of trajectories and energy minimizing control for hybrid fuel cell railway vehicles

Kühlkamp, Florian und Schenker, Moritz und Konrad, Marcel und Dittus, Holger (2022) Applicability and development of a direct method algorithm for simultaneous optimization of trajectories and energy minimizing control for hybrid fuel cell railway vehicles. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. SAGE Publications. doi: 10.1177/09544097221128765. ISSN 0954-4097.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
1MB

Kurzfassung

The content of this paper presents a method to determine an energy-optimal operation of a battery-electric fuel cell hybrid train. As a novelty in the realms of numerical energy optimization is the simultaneously optimization of the actual energy management and train operation. To assess on the hydrogen savings potential made available by the developed optimization method, a comparison against a rule-based approach is conducted. Furthermore, the robustness and flexibility in handling variable component sizes is presented. Finalized is the paper with a conclusion on the results and an outlook is given on further development of the proposed algorithm.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/188284/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Applicability and development of a direct method algorithm for simultaneous optimization of trajectories and energy minimizing control for hybrid fuel cell railway vehicles
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kühlkamp, FlorianFlorian.Kuehlkamp (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2207-505XNICHT SPEZIFIZIERT
Schenker, MoritzMoritz.Schenker (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7609-5278NICHT SPEZIFIZIERT
Konrad, MarcelMarcel.Konrad (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dittus, HolgerHolger.Dittus (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3981-5560NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:30 September 2022
Erschienen in:Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1177/09544097221128765
Verlag:SAGE Publications
ISSN:0954-4097
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Fuel Cell Hybrid, Numerical Optimization, Railway, Energy Management
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - ProCo - Propulsion and Coupling
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugenergiekonzepte
Hinterlegt von: Kühlkamp, Florian
Hinterlegt am:17 Okt 2022 17:21
Letzte Änderung:26 Mär 2024 13:01

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.