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Thermodynamic Potential of Turbofan Engines with Direct Combustion of Hydrogen

Görtz, Alexander und Silberhorn, Daniel (2022) Thermodynamic Potential of Turbofan Engines with Direct Combustion of Hydrogen. ICAS 2022, 2022-09-04 - 2022-09-09, Stockholm, Sweden.

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832kB

Kurzfassung

This work investigates the impact of direct hydrogen combustion on the thermodynamic cycle of aero engines. Besides the combustion process, the influence of the heat exchanger, for conditioning of liquid hydrogen, and its position within the gas turbine will be considered and evaluated based on a reference aircraft.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/188253/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Thermodynamic Potential of Turbofan Engines with Direct Combustion of Hydrogen
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Görtz, AlexanderAlexander.Goertz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Silberhorn, DanielDaniel.Silberhorn (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:7 September 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Hydrogen, Turbofan, Aero Engine, Heat Exchanger, Aviation
Veranstaltungstitel:ICAS 2022
Veranstaltungsort:Stockholm, Sweden
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 September 2022
Veranstaltungsende:9 September 2022
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Triebwerkskonzepte und -integration
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerk
Institut für Systemarchitekturen in der Luftfahrt > Automatisierung, Energie und Sicherheit
Hinterlegt von: Görtz, Alexander
Hinterlegt am:02 Dez 2022 08:38
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:49

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