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Where should electric vehicle users without home charging charge their vehicle?

Jochem, Patrick und Gnann, Till und Anderson, John Erik und Bergfeld, Moritz und Plötz, Patrick (2022) Where should electric vehicle users without home charging charge their vehicle? Transportation Research Part D: Transport and Environment. Elsevier. doi: 10.1016/j.trd.2022.103526. ISSN 1361-9209.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich bis 19 November 2024 - Postprintversion (akzeptierte Manuskriptversion)
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Kurzfassung

An often-heard argument against using plug-in electric vehicles (PEV) by urban dwellers is the missing curbside charging option. Some users are even expecting these charging stations to deliver cheap electricity. However, from an economic perspective several arguments speak against this hope and, furthermore, the need of curbside chargers is often exaggerated in literature. Consequently, we shed more light into these two hypotheses (H1. curbside charging is very costly and H2. there is hardly any need for curbside charging) and base our arguments on current and representative mobility data from Germany. Policymakers may focus stronger on charging offers at workplace or shopping facilities for achieving an efficient allocation of charging infrastructure.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/188210/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Where should electric vehicle users without home charging charge their vehicle?
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Jochem, PatrickPatrick.Jochem (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7486-4958NICHT SPEZIFIZIERT
Gnann, TillFraunhofer ISINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Anderson, John ErikJohn.Anderson (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7615-7926144889908
Bergfeld, MoritzMoritz.Bergfeld (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5843-822XNICHT SPEZIFIZIERT
Plötz, PatrickFraunhofer ISINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:18 November 2022
Erschienen in:Transportation Research Part D: Transport and Environment
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1016/j.trd.2022.103526
Verlag:Elsevier
ISSN:1361-9209
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Electric vehicle, Charging infrastructure, cost, profitability, curbside, public charging
HGF - Forschungsbereich:Energie
HGF - Programm:Energiesystemdesign
HGF - Programmthema:Energiesystemtransformation
DLR - Schwerpunkt:Energie
DLR - Forschungsgebiet:E SY - Energiesystemtechnologie und -analyse
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):E - Systemanalyse und Technologiebewertung, V - Energie und Verkehr (alt), V - SYSTÖK - Strategische Optionen für Energieträger im Verkehr
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Vernetzte Energiesysteme > Energiesystemanalyse, ST
Institut für Verkehrsforschung > Hauptabteilung Verkehrsforschung
Hinterlegt von: Jochem, Patrick
Hinterlegt am:24 Nov 2022 16:03
Letzte Änderung:27 Feb 2024 15:04

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