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Advanced Air Mobility: Research Directions for Communications, Navigation, and Surveillance

Namuduri, Kamesh und Fiebig, Uwe-Carsten und Matolak, David und Guvenc, Ismail und Hari, K.V.S. und Maattanen, Helka-Liina (2022) Advanced Air Mobility: Research Directions for Communications, Navigation, and Surveillance. IEEE Vehicular Technology Magazine, Seiten 2-10. IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers. doi: 10.1109/MVT.2022.3194277. ISSN 1556-6072.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
995kB

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/9864591

Kurzfassung

Advanced air mobility (AAM) is an emerging industry focus as well as a research and develop ment discipline. Innovations and technologies resulting from AAM will change the way that wemove cargo and people in and around cities. Industry is moving fast with excitement to deploy AAM solutions. However, there are multiple technical challenges that need to be overcome before AAM becomes a reality. This article takes a closer look at the technology readiness level of AAM solutions in the area of communications, navigation, and surveillance (CNS) and identifies open research problems as well as directions to address them. In particular, we discuss current approaches and future research challenges in air corridor design, air-to-air (AA) communications, 3rd Generation Partnership Project (3GPP) support for navigation, and detect and avoid (DAA)/collision avoidance, among other areas, for supporting future AAM operations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/188090/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Advanced Air Mobility: Research Directions for Communications, Navigation, and Surveillance
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Namuduri, KameshElectrical Engineering, University of North Texas, Denton, Texashttps://orcid.org/0000-0003-1051-9925NICHT SPEZIFIZIERT
Fiebig, Uwe-CarstenUwe-Carsten.Fiebig (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2736-1140NICHT SPEZIFIZIERT
Matolak, DavidMATOLAK (at) cec.sc.eduhttps://orcid.org/0000-0002-7469-4864NICHT SPEZIFIZIERT
Guvenc, IsmailNorth Carolina State Universityhttps://orcid.org/0000-0002-1387-6242NICHT SPEZIFIZIERT
Hari, K.V.S.Indian Institute of Science, BangaloreNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Maattanen, Helka-LiinaNomadiclab, Ericsson Finland, Jorvas, 00240, Finlandhttps://orcid.org/0000-0002-5308-9147NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:22 August 2022
Erschienen in:IEEE Vehicular Technology Magazine
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1109/MVT.2022.3194277
Seitenbereich:Seiten 2-10
Verlag:IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers
ISSN:1556-6072
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Active appearance model, Aircraft, Hazards, FAA, Aircraft navigation, Air traffic control, 3GPP
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Cybersicherheitszentrierte Kommunikation, Navigation und Überwachung
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Nachrichtensysteme
Hinterlegt von: Fiebig, Dr.-Ing. Uwe-Carsten
Hinterlegt am:27 Sep 2022 15:30
Letzte Änderung:28 Nov 2022 08:15

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