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Building back better: The COVID-19 pandemic and transport policy implications for a developing megacity

Hasselwander, Marc und Tamagusko, Tiago und Bigotte, Joao F. und Ferreira, Adelino und Mejia, Alvin und Ferranti, Emma J.S. (2021) Building back better: The COVID-19 pandemic and transport policy implications for a developing megacity. 13th CITTA Annual Conference on Planning Research: Planning for Human Scale Cities, 2021-07-02, Portugal.

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Kurzfassung

The COVID-19 pandemic has affected human mobility via lockdowns, social distancing rules, home quarantines, and the full or partial suspension of transportation. Evidence-based policy recommendations are urgently needed to ensure that transport systems have resilience to future pandemic outbreaks, particularly within Global South megacities where demand for public transport is high and reduced access can exacerbate socio-economic inequalities. This study focuses on Metro Manila – a characteristic megacity that experienced one of the most stringent lockdowns worldwide. It analyzes aggregated cell phone and GPS data from Google and Apple that provide a comprehensive representation of mobility behavior before and during the lockdown. While significant decreases are observed for all transport modes, public transport experienced the largest drop (−74.5 %, on average). The study demonstrates that: (i) those most reliant on public transport were disproportionately affected by lockdowns; (ii) public transport was unable to fulfil its role as public service; and, (iii) this drove a paradigm shift towards active mobility. Moving forwards, in the short-term policymakers must promote active mobility and prioritize public transport to reduce unequal access to transport. Longer-term, policymakers must leverage the increased active transport to encourage modal shift via infrastructure investment, and better utilize big data to support decision-making.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/186116/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Building back better: The COVID-19 pandemic and transport policy implications for a developing megacity
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hasselwander, Marcmarc.hasselwander (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0852-5093NICHT SPEZIFIZIERT
Tamagusko, TiagoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bigotte, Joao F.jbigotte (at) dec.uc.ptNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ferreira, AdelinoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mejia, AlvinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ferranti, Emma J.S.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2021
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:COVID-19 response; Mobility behavior; Resilient transport systems; Social equity; Big data analysis; Longitudinal case study
Veranstaltungstitel:13th CITTA Annual Conference on Planning Research: Planning for Human Scale Cities
Veranstaltungsort:Portugal
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2 Juli 2021
Veranstalter :CITTA - Research Centre for Territory, Transports and Environment
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Ökonver II
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Mobilität und urbane Entwicklung
Hinterlegt von: Hasselwander, Dr. Marc
Hinterlegt am:02 Mai 2022 22:29
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:47

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