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Overall power train performance estimation from pseudo transient models

Arzberger, Max Josef (2021) Overall power train performance estimation from pseudo transient models. In: AIAA Propulsion and Energy Forum, 2021. AIAA/IEEE Electric Aircraft Technologies Symposium (EATS) 2021, 11.-13. Aug. 2021, Virtual Event. doi: 10.2514/6.2021-3315. ISBN 978-162410611-8.

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Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/book/10.2514/MPEF21

Kurzfassung

The generation of an overall propulsion system performance deck is key for the block fuel analysis of aircraft within an aircraft design workflow. In case of a hybrid electric propulsion system, it requires a sufficiently detailed modeling of the electric components and the turbo-machinery to generate such a deck. The values for the performance deck then result out of the steady-state solution of the drive train that needs to be found robustly despite non-linearities and dealing with novel limitations resulting from the electric machines. This paper describes how the author met this challenge by building a framework for the hybrid electric deck generation on top of a dedicated object-oriented modeling library for hybrid electric propulsion. A hybrid-electric single-aisle aircraft with an aft fan for boundary-layer ingestions thereby represents the prime application example.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/144717/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Overall power train performance estimation from pseudo transient models
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Arzberger, Max JosefMax.Arzberger (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:29 Juli 2021
Erschienen in:AIAA Propulsion and Energy Forum, 2021
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.2514/6.2021-3315
Name der Reihe:AIAA Propulsion and Energy 2021 Forum
ISBN:978-162410611-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:transient models, electric engine modeling, electrified propulsion, turboelectric propulsion, propulsion system performance, micro grid, drop control, load shedding, power management
Veranstaltungstitel:AIAA/IEEE Electric Aircraft Technologies Symposium (EATS) 2021
Veranstaltungsort:Virtual Event
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:11.-13. Aug. 2021
Veranstalter :AIAA/IEEE
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik
Hinterlegt von: Arzberger, Max Josef
Hinterlegt am:25 Okt 2021 15:23
Letzte Änderung:27 Okt 2023 15:30

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