elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

High-Fidelity Modeling and Control Design for a Cooperative High Altitude Long Endurance Aircraft Landing System

Rodrigues Della Noce, Eduardo und Kalra, Arti und Fialho Coelho, Andre und Muskardin, Tin und Kondak, Konstantin (2021) High-Fidelity Modeling and Control Design for a Cooperative High Altitude Long Endurance Aircraft Landing System. In: 2021 International Conference on Unmanned Aircraft Systems, ICUAS 2021, Seiten 1171-1178. IEEE. 2021 International Conference on Unmanned Aircraft Systems (ICUAS), 15-18 June 2021, Athens, Greece. doi: 10.1109/ICUAS51884.2021.9476729. ISBN 978-073813115-3. ISSN 2575-7296.

[img] PDF
1MB

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9476729

Kurzfassung

High Altitude Long Endurance (HALE) aircraft can take flight to altitudes as high as 20 km and can stay there for long periods of time. In this article, the viability of landing such an aircraft on a mobile platform using a cooperative control strategy for motion synchronization is examined. Time domain system identification is applied to create a model of the Elektra 2 Solar HALE aircraft, which was found to be high fidelity by the Federal Aviation Administration (FAA) standards. An analysis is made to evaluate the feasibility of autonomously landing the HALE Unmanned Aerial Vehicle (UAV) on top of a ground vehicle with a roof-mounted landing platform. Controller synthesis is done for the individual vehicles as well as the cooperative landing control, leading to an examination of the overall system stability and performance, using both deterministic and stochastic methods.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/144231/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:High-Fidelity Modeling and Control Design for a Cooperative High Altitude Long Endurance Aircraft Landing System
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rodrigues Della Noce, EduardoEduardo.RodriguesDellaNoce (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kalra, ArtiArti.Kalra (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5978-0134139346956
Fialho Coelho, AndreAndre.Coelho (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0917-5574NICHT SPEZIFIZIERT
Muskardin, TinTin.Muskardin (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kondak, KonstantinKonstantin.Kondak (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:19 Juli 2021
Erschienen in:2021 International Conference on Unmanned Aircraft Systems, ICUAS 2021
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/ICUAS51884.2021.9476729
Seitenbereich:Seiten 1171-1178
Verlag:IEEE
ISSN:2575-7296
ISBN:978-073813115-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:UAV, Energy-Based Control, Cooperative Control, Autonomous Landing, Time-Domain Passivity
Veranstaltungstitel:2021 International Conference on Unmanned Aircraft Systems (ICUAS)
Veranstaltungsort:Athens, Greece
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:15-18 June 2021
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Robotik
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RO - Robotik
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Intelligente Mobilität (RM) [RO]
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (ab 2013)
Hinterlegt von: Fialho Coelho, Andre
Hinterlegt am:12 Okt 2021 11:01
Letzte Änderung:26 Jul 2023 15:21

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.