elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

How Would We Cycle Today If We Had the Weather of Tomorrow? An Analysis of the Impact of Climate Change on Bicycle Traffic

Galich, Anton und Nieland, Simon und Lenz, Barbara und Blechschmidt, Jan (2021) How Would We Cycle Today If We Had the Weather of Tomorrow? An Analysis of the Impact of Climate Change on Bicycle Traffic. Sustainability, 13 (18). Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/su131810254. ISSN 2071-1050.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
4MB

Offizielle URL: https://www.mdpi.com/2071-1050/13/18/10254

Kurzfassung

Bicycle usage is significantly affected by weather conditions. Climate change is, therefore, expected to have an impact on the volume of bicycle traffic, which is an important factor in the planning and design of bicycle infrastructures. To predict bicycle traffic in a changed climate in the city of Berlin, this paper compares a traditional statistical approach to three machine learning models. For this purpose, a cross-validation procedure is developed that evaluates model performance on the basis of prediction accuracy. XGBoost showed the best performance and is used for the prediction of bicycle counts. Our results indicate that we can expect an overall annual increase in bicycle traffic of 1–4% in the city of Berlin due to the changes in local weather conditions caused by global climate change. The biggest changes are expected to occur in the winter season with increases of 11–14% due to rising temperatures and only slight increases in precipitation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/143972/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:Die Publikation ist im Rahmen des HI-CAM Projektes von der Helmholtz Gemeinschaft entstanden.
Titel:How Would We Cycle Today If We Had the Weather of Tomorrow? An Analysis of the Impact of Climate Change on Bicycle Traffic
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Galich, AntonAnton.Galich (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6556-6705NICHT SPEZIFIZIERT
Nieland, SimonSimon.Nieland (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1116-0646NICHT SPEZIFIZIERT
Lenz, BarbaraBarbara.Lenz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Blechschmidt, Janj.blechschmidt (at) yahoo.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:14 September 2021
Erschienen in:Sustainability
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:13
DOI:10.3390/su131810254
Verlag:Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
ISSN:2071-1050
Status:veröffentlicht
Stichwörter:bicycle traffic; time series; weather; climate change; machine learning
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Transport und Klima (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Personenverkehr
Institut für Verkehrsforschung > Mobilität und urbane Entwicklung
Institut für Verkehrsforschung > Wirtschaftsverkehr
Institut für Verkehrsforschung > Leitungsbereich VF
Hinterlegt von: Galich, Dr. Anton
Hinterlegt am:05 Okt 2021 10:56
Letzte Änderung:05 Okt 2021 10:56

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.